Hvilken fladskærm?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 15-11-06 14:38

Hej derude,

Vi har tre hitachi crt 17" skærme, der desværre er ved at være brændt ud. Vi
vil gerne have fladskærme 17" eller 19".

Har læst mange gange, at Samfung er et godt valg....en model 930?? var det
vist en gang. Jeg kan ikke rigtig få overblikket på de modeller.

Hvad vil I anbefale, idet der skal kunne spilles spil samt redigeres video
på dem. Jeg vil ikke spare nogle 100 kr. hvis jeg får en meget bedre skærm
for de lidt flere penge. Har ikke noget egentlig loft - men mon ikke 2500
kr. vil kunne gøre det.

Kan I hjælpe med lidt input - tak.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-06 15:03

> [...]
> for de lidt flere penge. Har ikke noget egentlig loft - men mon ikke 2500

Hvor heftige er de pc'er der skal trække spillene ? Hvilken opløsning kører
i idag på 17"erne
For 17" og 19" har typisk en opløsning på 1280x1024 og der er imho ikke
meget i den størrelse. Jeg ville overveje hvad der er af muligheder i
1600x1200 (hvis 4:3 skærm)
Jeg vil også anbefale en skærm med DVI indgang (også selvom du vil starte
med at bruge VGA - en skærm vil sikkert være ok længere end dit grafikkort)-
F.eks http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204023

(Jeg er glad for 1400x1050 på en 15" 4:3 og 1680x1050 på en 15,4" 16:9)

Fra : frede

Dato : 15-11-06 15:31

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
> [...]
> for de lidt flere penge. Har ikke noget egentlig loft - men mon ikke 2500

Jeg har også lige købt ny skærm og her stod valget i sidste ende mellem
ViewSonic VX922( http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171634 )
og Samsung SyncMaster 940BF (
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=183060 ). Jeg valgte
ViewSonic da den skulle være lidt hurtigere og er godt tilfreds.

Ellers vil jeg henvise til at du lige kigger lidt på
http://www.flatpanels.dk og hvor der også er en test med ViewSonic
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1141248109&archive=&start_from

Frede

Fra : Mads

Dato : 15-11-06 16:57

On Wed, 15 Nov 2006 15:30:36 +0100, "frede"
<nomail@please.invalid.com> wrote:

> [...]
>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=183060 ). Jeg valgte
>ViewSonic da den skulle være lidt hurtigere og er godt tilfreds.

Jeg kan også kun anbefale Viewsonic VX922 / VX924

Jeg havde først købt en Samsung 930BF, men mine spil så
forfærdelige ud på den, så den røg retur til butikken og så
købte jeg en Viewsonic VX924 istedet. Ikke nok med at den
var betydeligt bedre. Jeg sparede også 700 kr for VX'en
var på tilbud.

mvh Mads

Fra : Kim

Dato : 15-11-06 15:50

On Wed, 15 Nov 2006 14:38:09 +0100, "Torben Brøndum"
<tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote:

>Hvad vil I anbefale, ....

At du bruger den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.skaerm

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Simon

Dato : 15-11-06 16:13

Mirai, er svaret....

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for de lidt flere penge. Har ikke noget egentlig loft - men mon ikke 2500

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-06 16:43

Simon skrev følgende i et indlæg på Usenet:

Til gengæld spammer du alle andre med Spamfighter reklamer,
da firmaet bag Spamfighter ikke vil overholde reglerne for
en signatur - derfor er dette en vaskeægte reklame - altså
spam fra et firma, der burde bekæmpe spam ;-(

Betal for den så kan du slippe du for at spamme alle indlæg med
disse reklamer.

Jan

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-11-06 17:03

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse news:455b357b$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> en signatur - derfor er dette en vaskeægte reklame - altså
> spam fra et firma, der burde bekæmpe spam ;-(

En forkert signatur eller reklame i signatur er IKKE spam - lær det nu lige !

Spam er masseudsendelse af mails til tilfældige modtagere som modtager
dem uden at ønske det. Du kan ikke sætte lighedstegn mellem reklame og
spam.

Fra : Mads

Dato : 16-11-06 17:26

On Thu, 16 Nov 2006 17:02:54 +0100, Jørgen E.
<offentlig@post.cybercity.dk> wrote:

>En forkert signatur eller reklame i signatur er IKKE spam - lær det nu lige !

Jo, det er SPAM når den ikke overholder reglerne for hvordan en
signatur skal være og den derfor ikke kan fjernes af diverse mail
programmer eller newsreadere. Hvis Spamfighter bare ville overholde
formlen for en korrekt signatur var der sgu ikke så mange der brokkede
sig.

>Spam er masseudsendelse af mails til tilfældige modtagere som modtager
>dem uden at ønske det.

Men os der gerne vil deltage i dette forum må altså ikke sige nej tak
til at blive dynget til med reklamer ? Hmmm.

Men OK, så må jeg jo sætte et filter op i min newsreader der kigger
efter ordet Spamfighter og så automatisk slette de indlæg der slutter
af med den reklame. Det er jo så bare synd for dem der måtte have
et spørgsmål som jeg måske sad med svaret på.

mvh Mads

Fra : Lasse

Dato : 16-11-06 19:27

Mirai... Er nødvendigvis ikke svaret !!!!

Der findes skærme i samme prisgruppe der er klart bedre.. Eks. LG

Hentet fra nedstående link...
22" Acer AL2216W TN 1680x1050 600 300 5 N N 1 N
Acer AL2251W ??? 1680x1050 800 300 8 N 1 1 N
Asus MW221U TN 1680x1050 700 300 ~5 Y 1 1 N
Benq FP222W TN 1680x1050 700 300 8 N 1 1 N
Eizo CG221 S-IPS 1920x1200 400 200 30 N 2 1 N
Fujitsu Siemens L22-1W TN 1680x1050 700 300 ~10 N N 2 N
LG L226WT ??? 1680x1050 3000 300 ~5 Y 1 1 N
Mirai DML-522W100 TN 1680x1050 700 300 ? N 1 1 N
Samsung 225BW TN 1680x1050 700 280 ? Y 1 1 N
Westinghouse LCM-22w2

For jeg ville gå efter en 22" 16:9 .Speciel hvis den også skal bruges til
gaming...
Der får man lige foræret 3-4 cm mere billed i siderne.... Ja tænk en gang...
os der sidder og glor ind i en alm. CTF skærm vi bliver snydt for en god
oplevelse..

Kig denne side godt igennem:
http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Hvis man følger lidt med i østen, så fortælles det netop at alt/ det meste
4:3 format er på vej ud, til fordel for 16:9 !!!

Mvh. Lasse

Fra : ShutEye

Dato : 16-11-06 23:45

> Mirai... Er nødvendigvis ikke svaret !!!!

<klip en del forvirring>

Tag lige og svar det rigtige sted, hva :)