VHS til DVD
Fra : Lars & Jane

Dato : 14-11-06 22:24

Hvilket hardware skal benyttes hvis man vil overspille sine gamle vhs bånd
til dvd i en ordenlig kvalitet ?
Mvh Lars...

Fra : kaj

Dato : 14-11-06 22:47

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> wrote in message
> Hvilket hardware skal benyttes hvis man vil overspille sine gamle vhs bånd
> til dvd i en ordenlig kvalitet ?
> Mvh Lars...

du kan feks. bruge sådant en her
http://www.northq.com/products/tvvideo/nq6600.html , jeg har selv en af
slagsen og er 100% tilfreds. kravene til pcen er p4 1.6 eller højere (vil
dog anbefale en 2.0 eller højere)
manual
http://www.northq.com/faq/da/attachments/81/NQ6600da.pdf

/kaj

Fra : Johnny

Dato : 15-11-06 12:05

> [...]
> http://www.northq.com/products/tvvideo/nq6600.html , jeg har selv en af
> slagsen og er 100% tilfreds. kravene til pcen er p4 1.6 eller højere (vil

Sådan en kan du da købe af mig. Brugt 3-4 gange.
200 + porto

Johnny
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 15-11-06 23:29

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en kan du da købe af mig. Brugt 3-4 gange.
> 200 + porto
>
> Johnny
> Esbjerg

Hvis det er p r æ c i s samme model som den, der linkes til - og den
i øvrigt er 100% ok og alt originalt medfølger, vil jeg gerne købe
den af dig! .

Skriv evt. til min private email. Fjern NOSPAM.

Kent.

Fra : Peter

Dato : 15-11-06 02:49

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket hardware skal benyttes hvis man vil overspille sine gamle vhs bånd
> til dvd i en ordenlig kvalitet ?
> Mvh Lars...

Jeg bruger en Terratec Cinergy 250 USB, hvis resultat absolut er acceptabel.
Kan købes her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=177516

PeterB

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-06 03:50

> Hvilket hardware skal benyttes hvis man vil overspille sine gamle vhs
> bånd til dvd i en ordenlig kvalitet ?

F.eks. en Canopus. Fremragende kvalitet til få penge. Kvaliteten er f.eks.
god nok til broadcast...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 11:10

On Wed, 15 Nov 2006 03:49:57 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>F.eks. en Canopus. Fremragende kvalitet til få penge. Kvaliteten er f.eks.
>god nok til broadcast...
>
>Claus

Jeg har to TV kort liggende, er de noget værd i denne sammenhæng
(overspilning vhs to DVD).
Det er et Pinnacle PCTV Rave og et
Medion PC_TV_Radio kort med videotekst ( det er hvad der lige står på
æsken)

mvh Falcon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 12:02

> [...]
> (overspilning vhs to DVD).
> Det er et Pinnacle PCTV Rave og et
> Medion PC_TV_Radio kort med videotekst ( det er hvad der lige står på

Du skal bare have et kort med en videoindgang. Det kan være composit eller
S-video. Dernæst skal der også være lyd. Allerbedst er, hvis det er een og
samme boks, fordi du kan risikere problemer med synkronisation, hvis du
bruger seperat lyd og videokort. Dårlige lydkort drivere ses jo indimellem.

Det lader til, at dit ravekort har begge videoindgange, så det burde kunne
bruges.

Det er jo bare at forsøge sig frem.

Claus