computer Aldi
Fra : jane

Dato : 14-11-06 15:36

Er der nogen der har noget godt/skidt at sige om den computer Aldi har til
salg i morgen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Henning

Dato : 14-11-06 15:46

On Tue, 14 Nov 2006 14:36:08 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

>Er der nogen der har noget godt/skidt at sige om den computer Aldi har til
>salg i morgen

Pas - hvilken PC?
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-11-06 15:58

http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/index.htm

Fra : Erling S.

Dato : 14-11-06 16:06

Henning skrev:

> Pas - hvilken PC?
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/index.htm
Tilbuddet vises ikke på internettet, men vises i den reklame, Aldi
udsendte i mandags.
Det drejer sig om følgende pc:
Medion 8808 Design PC til 5.999 kr.
mvh
Erling

Fra : Erling S.

Dato : 14-11-06 15:52

jane skrev:
> Er der nogen der har noget godt/skidt at sige om den computer Aldi har til
> salg i morgen

Købte den for et par måneder siden (medion 8808).
Den er en hurtig og god pc efter min mening, så jeg er ikke betænkelig
ved at købe en sådan en anden gang.
Der er tv-kort i den, der kan vise både analog, digital og satellit-tv.
Optagelse af et tv-program går som en leg, og det er også let at brænde
en dvd af de optagne programmer.
Det eneste minus er, at digital-tv ikke har undertekster, når der vises
udenlandske film, men det er vel et spørgsmål om tid, inden Cyberlink
får dette rettet i deres programmer.
Desuden er der indbygger kortlæser til en del forskellig hukommelseskort
foruden 4xusb på bagsiden og 2xusb på forsiden.
Det medfølgende headsæt har en fremragende mikrofon og kan tilsluttes i
fronten.
Det medfølgende trådløse tastatur samt mus virker som det skal, dog er
musen noget træg at bruge, man bliver let træt i fingrene, så jeg har
bibeholdt min gode gamle logitech mx300.
mvh
Erling

Fra : jane

Dato : 14-11-06 16:33

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> wrote in

> [...]
> musen noget træg at bruge, man bliver let træt i fingrene, så jeg har
> bibeholdt min gode gamle logitech mx300.

D processor 830, 3,0...har da ikke noget med Dual Core at gøre..har det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-11-06 16:42

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=pentium+d+830&btnG=Google-s%F8gning&meta=

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Erling S.

Dato : 14-11-06 16:46

jane skrev:

> D processor 830, 3,0...har da ikke noget med Dual Core at gøre..har det?

Nej, det mener jeg ikke.
Jeg mener det er en processor med dobbelt kerne.
Jeg kan f.eks. se det i min windows jobliste, hvor der vises et dobbelt
vindue i oversigt over cpu-forbrug.
/Erling

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 14-11-06 17:47

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg mener det er en processor med dobbelt kerne.
> Jeg kan f.eks. se det i min windows jobliste, hvor der vises et dobbelt

hej
det er det samme bare engelsk/dansk.

Fra : Erling S.

Dato : 14-11-06 17:53

poul.b.hansen. skrev:
> "Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse

> hej
> det er det samme bare engelsk/dansk.
> mvh

ja, du har ret. Det er jo en dual core - har bare ikke lige tænkt over det.
/Erling

Fra : jane

Dato : 14-11-06 20:36

> ja, du har ret. Det er jo en dual core - har bare ikke lige tænkt over
> det. /Erling

Tak til alle..så må jeg heller stå tidlig op i morgen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : frede

Dato : 14-11-06 16:22

er det denne her http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_38/OFF02.HTM ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-06 20:47

jane skrev:

> Er der nogen der har noget godt/skidt at sige om den computer
> Aldi har til salg i morgen

Er der ingen, som har de præcise specs. på "dyret", for jeg får
desværre ikke de reklamer fra Aldi tilsendt, og står og mangler
en ny billig computer. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-06 22:03

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.hardware:

> Er der ingen, som har de præcise specs. på "dyret", for jeg får
> desværre ikke de reklamer fra Aldi tilsendt, og står og mangler
> en ny billig computer. :)

Den her <http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_38/OFF02.HTM> er i hvert fald
den samme som den, der er i deres reklameblad gældende fra 15.
november, inkl. samme pris. Og der er kun den i det, hvorfor formentlig
er den.

Men jeg tror, at du som jeg ikke synes, det er vildt billigt. Bestemt
ikke dyrt, men ikke ligefrem noget skrigende tilbud.

Værst er dog, at de ikke specificerer delene (producent, model etc.)
lidt mere præcist, fx bundkortet o.l.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : PJ

Dato : 14-11-06 22:16

har selv købt en Medion for to
år siden, funker upk
mvh
PJ

Fra : P.L.

Dato : 14-11-06 23:32

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28984

Ved ikke om det har nogen betydning for om Medion er godt eller skidt
eller om de faktisk levere et dårligere produkt i dag end de gjorde
for 2 år siden, men uanset hvad, ser det ikke godt ud.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-06 03:43

> Ved ikke om det har nogen betydning for om Medion er godt eller skidt
> eller om de faktisk levere et dårligere produkt i dag end de gjorde
> for 2 år siden, men uanset hvad, ser det ikke godt ud.

Det er noget sludder, Comon skriver. Stort set samtlige af de store PC
producenter har måtte justere deres regnskaber pga. mindre salg. Se bare på
Dell......

Det har overhovedet ingen indflydelse på en medion PC.

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-11-06 20:24

Rudi Stegen skrev:

> Men jeg tror, at du som jeg ikke synes, det er vildt billigt.
> Bestemt ikke dyrt, men ikke ligefrem noget skrigende tilbud.

Nej, det kunne sikkert gøres mindst lige så billigt ved selv at
stykke den sammen.

> Værst er dog, at de ikke specificerer delene (producent, model
> etc.) lidt mere præcist, fx bundkortet o.l.

Det skulle forbydes ved lov ikke at oplyse det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning

Dato : 15-11-06 20:44

On Wed, 15 Nov 2006 20:23:30 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Nej, det kunne sikkert gøres mindst lige så billigt ved selv at
>stykke den sammen.

Den typiske påstand, som dukker op hver gang. Lige så ofte bliver
påstanden pillet ned igen - software alene i Aldi-maskinerne udgør en
meget stor del af posten i byg-selv projektet. Så kan man spørge sig
selv om man har brug for Windows, Works og alt det andet - de fleste
vil nok sige ja, andre vil sige "jeg kan låne naboens", de sidste vil
sværge til Linus og andre open-source programmer. Men en konfiguration
helt magen til kan ikke lade sig gøre til den pris i byg-selv
Samtidig får du 3 års garanti og telefonsupport. Bygger du selv,
hænger du selv på problemerne, når det viser sig at tingene ikke
spiller sammen alligevel.

Fra : Main

Dato : 15-11-06 21:01

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev:

> Den typiske påstand, som dukker op hver gang. Lige så ofte bliver
> påstanden pillet ned igen -..

Enig. Foruden det du har sagt med Windows og Works, så se på prisen for et
tvkort med dobbelt analog, dobbelt digital og dobbelt satellit og HTPC
software dertil. Scart-tilslutning, fjernbetjening, headset, trådløs
desktopbundle. Den er praktisk talt lydløs, og en sådan løsning koster også.
Og ja, ekstra ægte garanti, og reparation et sted fremfor at skulle pille
diverse dele ud ved reklamation. Desuden får du fragtbrev istedet for at
skulle afholde porto selv.

Jeg gad i alle tilfælde godt se et på alle punkter tilsvarende selvbyg til
samme pris. Med alt ekstraudstyr og software.

Der er blandede rapporter om medions service rundt omkring. Har selv oplevet
genial service derfra, men desværre også det stik modsatte samme sted.

Main

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 12:13

> Jeg gad i alle tilfælde godt se et på alle punkter tilsvarende
> selvbyg til samme pris. Med alt ekstraudstyr og software.

Sidste oktober købte jeg en Medion "superpc" hos TDC på tilbud til 4995,-

Jeg gik alle enheder igennem på edbpriser, og hvis jeg skulle betale for alt
inkl porto, så kunne det ikke gøres for under kr 12-13.000

Alene cpu'en kostede dengang 2500,-

Claus

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 12:18

On Thu, 16 Nov 2006 12:12:50 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg gik alle enheder igennem på edbpriser, og hvis jeg skulle betale for alt
>inkl porto, så kunne det ikke gøres for under kr 12-13.000

Lol, jaja, de giver nærmest tingene væk, næ du får det du betaler for
og ikke mere ;)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 12:08

> Den typiske påstand, som dukker op hver gang. Lige så ofte bliver
> påstanden pillet ned igen - software alene i Aldi-maskinerne udgør en
> meget stor del af posten i byg-selv projektet. Så kan man spørge sig

Ja, men bliver snart træt af alle de fjolser, som hverken kan læse, regne
eller tænke sig om

Men lad dem bare brænde fingrene, så kan de altid fylde hardwaregrupperne
med spørgsmål, fordi det, de har flikket sammen ikke virker efter
hensigten...

Claus

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 12:16

On Thu, 16 Nov 2006 12:07:52 +0100, "Claus Tersgov"

> [...]
>
>Men lad dem bare brænde fingrene, så kan de altid fylde hardwaregrupperne
>med spørgsmål, fordi det, de har flikket sammen ikke virker efter

pudsigt du skriver det, jeg syntes de fleste indlæg er fra folk med
færdigsamlet produkter af forskellig slags.

Jeg bygger selv, har ikke behov for at betale for ting jeg ikke har
brug for, ved selv at bygge bestemmer man selv hvor god maskinen skal
være.

Samt de maskiner Aldi sælger for tiden er da vist med forældet
hardware, de har onboard GFX og AGPslot, tror det er en postgang for
gammelt efterhånden ;)

Fra : Erling S.

Dato : 16-11-06 13:04

P.L. skrev:

> [...]
>
> Samt de maskiner Aldi sælger for tiden er da vist med forældet
> hardware, de har onboard GFX og AGPslot, tror det er en postgang for
Nej - ikke den Medion 8808 - den har da pci-xpress jvnfør følgende:
NVIDIA® GeForce™ 6700 XL
High End grafikkort
TV Out-tilslutninger via:
SCART, S-Video, Composite eller Component (YUV; YPrPb) High Definition
NVIDIA® GeForce™ 6700 XL
128 MB PCI-Express x16 buskoncept
/Erling

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 13:23

On Thu, 16 Nov 2006 13:04:14 +0100, "Erling S."
> [...]

>High End grafikkort
>TV Out-tilslutninger via:
>SCART, S-Video, Composite eller Component (YUV; YPrPb) High Definition

No Offence, men hvor står der PCI-X, jeg kender ikke det gfxkort,
bortset fra det er hardwaren altså stadig forældet, du kan ikke stoppe
en duo i bundkortet.

Her kan du se hvad andre mener ;)
http://www.hardware-test.dk/forum.asp?mode=traade&id=211055&emneID=12&xtype=ksv

Ved Medion laver nogle udemærkede maskiner, men er man seriøs så skal
der altså lidt mere vægt bag.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 14:09

> No Offence, men hvor står der PCI-X, jeg kender ikke det gfxkort,
> bortset fra det er hardwaren altså stadig forældet, du kan ikke stoppe
> en duo i bundkortet.

Du har vist ikke mange brikker at rykke med?

Maskinen leveres med en Pentium D !!

> Ved Medion laver nogle udemærkede maskiner, men er man seriøs så skal
> der altså lidt mere vægt bag.

Seriøs?

Mener du så seriøs som en verdensmester som dig selv, eller hva'?

Claus

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 14:29

On Thu, 16 Nov 2006 14:08:47 +0100, "Claus Tersgov"

>Du har vist ikke mange brikker at rykke med?
>
>Maskinen leveres med en Pentium D !!

Hvis du tog et kig på linket jeg lagde med så understøtter det ikke
core2 duo, derfor er der en der har sin maskine til salg.

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 16:01

Lige et link som måske kan fortælle lidt om kvaliteten bag Medion.

http://www.dailyrush.dk/hardware/boards/372/topics/38629/

Fra : Main

Dato : 16-11-06 17:10

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> Lige et link som måske kan fortælle lidt om kvaliteten bag Medion.
>
> http://www.dailyrush.dk/hardware/boards/372/topics/38629/

Og? Konklusionen på tråden er:

"Jeg har haft samme problem med CS source jeg hentede bare en ny driver fra
medion's hjemmeside og det har virket lige siden."

Yderligere er det én maskine fra 2005, der gav problemer i ét spil. Sikke en
overbevisende generalisering om kvaliteten på Medions produkter..

Main

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 17:52

On Thu, 16 Nov 2006 17:10:13 +0100, "Main" <doeFJERN@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Yderligere er det én maskine fra 2005, der gav problemer i ét spil. Sikke en
>overbevisende generalisering om kvaliteten på Medions produkter..

Ikke andet end at det er forældet HW.

Hvis ikke man har mod på selv at bygge, så gør som en her i tråden
forslog, gå til zitech, de har nogle rigtigt gode og fornuftige
maskiner til en rigtig god pris, dog uden software, du får HW for alle
pengene, det er std. komponenter, ikke de der hel og halv skæve
komponenter som i nogle tilfælde er sværer at finde nye/opdateret
drivere til.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-11-06 15:11

> Lige et link som måske kan fortælle lidt om kvaliteten bag Medion.

Det link fortæller absolut INTET om Medions kvalitet.

Det fortæller blot, at der er en masse colapattende tumper, som tror de er
verdensmester til det hele.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-11-06 15:10

> Hvis du tog et kig på linket jeg lagde med så understøtter det ikke
> core2 duo, derfor er der en der har sin maskine til salg.

Nej, og den understøtter heller ikke diverse AMD...

Der er vel ingen normale forbrugere som køber en spritny maskine for at
bygge den om.

Men det ændrer ikke på det fuktm, at Aldimaskinen er et fremragende køb,
prisen taget i betragtning.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 14:11

> No Offence, men hvor står der PCI-X, jeg kender ikke det gfxkort,
> bortset fra det er hardwaren altså stadig forældet, du kan ikke stoppe
> en duo i bundkortet.

Det står to linjer over det, du selv skriver!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 14:04

> Samt de maskiner Aldi sælger for tiden er da vist med forældet
> hardware, de har onboard GFX og AGPslot, tror det er en postgang for
> gammelt efterhånden ;)

Eller også er det dig, som ikke fatter ret meget?

Min Medion fra sidste oktober har PCIE grafik....

Prøv at tage colabrillen af og se tingene i et lidt mere nuanceret
perspektiv!

Claus

Fra : P.L.

Dato : 16-11-06 14:27

On Thu, 16 Nov 2006 14:04:13 +0100, "Claus Tersgov"

>Eller også er det dig, som ikke fatter ret meget?
>
>Min Medion fra sidste oktober har PCIE grafik....
>
>Prøv at tage colabrillen af og se tingene i et lidt mere nuanceret
>perspektiv!

Hvor gammel var det lige du var? 12, never mind du har et sprog jeg
ikke gider så PLONK med dig ;)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-11-06 15:13

> Hvor gammel var det lige du var? 12, never mind du har et sprog jeg
> ikke gider så PLONK med dig ;)

Muligvis, men du har en **VIDEN** der svarer til en 12 årig!!

Claus

Fra : frede

Dato : 17-11-06 15:37

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Muligvis, men du har en **VIDEN** der svarer til en 12 årig!!
>
> Claus

***PLONK***

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-11-06 21:22

On Wed, 15 Nov 2006 20:23:30 +0100, Thomas G. Madsen wrote:

> Nej, det kunne sikkert gøres mindst lige så billigt ved selv at
> stykke den sammen.

Jo. Men har man tiden? Gider man? Kan man?

> Det skulle forbydes ved lov ikke at oplyse det.

Joh. Det kan klares som regel klares på medions hjemmeside eller gennem
deres suppeurt eller efterfølgende med f.eks. everest hvis man har tillid
til produktet. Den ene aldi-spand jeg har haft, kørte fint og kører stadig
second-hand hos en bekendt. Jeg fik fuld valuta for pengene. Men der er
nogle irritationer med specielle komponenter og oem-udgaven af windåzen.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-06 00:53

Hej Peter Loumann, du skrev i dk.edb.hardware:

> Joh. Det kan klares som regel klares på medions hjemmeside

Prøv at tage en kigger på den, Peter (<http://www.medion.com/dk/>).

Og så snakker jeg ikke engang om websitebyggeren.

(Der burde ikke engang stå det sædvanlige om, at 'denne side ses bedst
med Internet Explorer 9 eller nyere'. Næh, den skal skam ses i mindst
X*Y-opløsning, for ellers er dele af siderne udenfor browservinduet, og
det er en af velkendte byggere, der sørger for, at man ikke snyder og
bruger rullepaneler til at se det udenfor, da de ikke er der pga.
kodningen.

At kodning også er fejlfyldt adskiller den såmænd ikke fra 95% af
nettets sider. Men at en af fejlene netop er i koderne til noscrolling
er ikke helt uden sort humor .

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 12:06

> Nej, det kunne sikkert gøres mindst lige så billigt ved selv at
> stykke den sammen.

Prøv lige at gøre det så...

Husk at det skal være *præcis* samme produkter, og at *samtlige* priser skal
med. Dvs. både porto og software..

Det kan næppe lade sig gøre. Dertil kommer, at du står med en maskine, som
du IKKE aner noget som helst om med hensyn til optimal performance og
kompatibilitet.

Samtidig har du IKKE tre års totalgaranti og hotline, som der er på
Aldimaskinen...

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-11-06 22:03

Henning skrev:

> Den typiske påstand, som dukker op hver gang. Lige så ofte
> bliver påstanden pillet ned igen - software alene i
> Aldi-maskinerne udgør en meget stor del af posten i byg-selv
> projektet.

I mit tilfælde er det bare ikke softwaren, som har interesse.

> Men en konfiguration helt magen til kan ikke lade sig gøre til
> den pris i byg-selv

Det er meget muligt, at du har ret. Man må jo godt nok indrømme,
at de Aldi-maskiner har meget hardware, som ser spændende ud.
Specielt de mange tilslutningsmuligheder tiltaler mig meget.

> Samtidig får du 3 års garanti og telefonsupport.

Garantien er fin nok, men telefonsupport giver jeg ikke meget for
(grundet tidligere oplevelser med den slags).

> Bygger du selv, hænger du selv på problemerne, når det viser sig
> at tingene ikke spiller sammen alligevel.

Det er ulempen ved at gøre det selv ja. Til gengæld er man 100%
herre over, hvad hardware der proppes i, men jeg hælder nu da
også mest til færdigsamlede computere, for det er jo unægtelig
langt det nemmeste.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-06 00:41

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.hardware:

> I mit tilfælde er det bare ikke softwaren, som har interesse.

Hvilket det måske bør have. Jeg har dog aldrig hørt om, at Medion
skulle lave lusede trick a la (i hvert fald engang) Compaq o.a.
mærkevaremaskiner.

For en en håndfuld år siden var en langt-ude-bekendt kommet i klemme,
fordi Windows opførte sig mærkeligt (det var Win 98). Maskinen var en
Compaq, og problemerne var opstået efter, at han ville afinstallere
Nortons AV-program. Det skulle fornys og dermed koste penge, hvorfor
han hellere ville bruge en gratisprogram

Jeg rodede med dyret og sluttede, at man tilsyneladende ikke kunne få
det til at opføre sig normalt uden hjælp fra installations-cd'en - dvs.
geninstallere Windows 98 "oveni".

Men valg var der ingen af. Den specielle Compaq Windows 98-cd indeholdt
et arsenal af programmer (bl.a. dem famøse Nortondims), og man kunne
ikke nøjes med at lade den kigge på Windows. Næh nej, hele molevitten
blev fra den arme brugers side ufrivilligt kørt igennem og
installeret/repareret.

Den specielle Compaq Windows var en OEM-version med licensen brændt i
maskinens BIOS, hvorfor man ej heller kunne smide en alm. og
ellers tilsvarende Windowsversion i.

Den slags er fælt.

> [...]
> herre over, hvad hardware der proppes i, men jeg hælder nu da
> også mest til færdigsamlede computere, for det er jo unægtelig

Et alternativ hvor man får i både pose og sæk:

Man finder et sted (fx Zitech - nu Robert ikke er her , hvor de har
nogle få grundkonfigurationer. Så kan man efter ønske og tillægspris få
diverse dele ændret. Kan teknikeren sit kram, ved han, om dit og dat
kører problemfrit sammen. (Og under alle omstændigheder er garantien jo
stadig på maskinen som helhed).

Selvfølgelig kan det prismæssigt ikke matche stangtøjsmaskiner. Men
omvendt betaler man heller ikke for hardware, som man ikke aner, hvad
man skulle bruge til, hvorfor prisforskellen mindskes en smule.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-06 12:22

> [...]

> Den specielle Compaq Windows var en OEM-version med licensen brændt i
> maskinens BIOS, hvorfor man ej heller kunne smide en alm. og

Og det er med 100% sikkerhed heller ikke tilfældet. Jeg har aldrig set den
form for installation på en compaq, og jeg har haft flere hundrede modeller
gennem hænderne, ligesom jeg har endda har haft forretning, der var
autoriseret Compaq forhandler.

Samtidig er IBM den til dato eneste virksomhed, som har haft aftale med MS
om, at de måtte ændre i windowskoden. Compaq har aldrig måttet gøre det.

Mange nørder synes sikkert, at de specielle recovery muligheder er elendige,
men der er altså en ret god grund til, at mærkevareforhandlerne gør som de
gør. Husk på, at der er tale om meget store salgsmængder, som skal håndteres
med hensyn til garanti og aftersale support.

Det er kun en meget lille promille af kunderne, som er "experter", resten er
almindelige forbrugere.

Claus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-06 17:19

Hej Claus Tersgov, du skrev i dk.edb.hardware:

> Jeg har aldrig set den form for installation på en compaq

> Samtidig er IBM den til dato eneste virksomhed, som har haft
> aftale med MS om, at de måtte ændre i windowskoden. Compaq har
> aldrig måttet gøre det.

Det er overordentlig sandsynligt, at jeg husker forkert mht. mærkerne
og det var en IBM. Hukommelsen er ikke, hvad den aldrig har været. Og i
sådanne forbindelser husker jeg kun med sikkerhed, om noget var en
"normal-" eller mærkevaremaskine.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-11-06 16:45

Rudi Stegen skrev:

> Hvilket det måske bør have.

Jeg kan ikke se nogen grund til at betale for noget, jeg allerede
har i forvejen. Vil derfor hellere købe en PC, hvor der ikke er
installeret noget som helst, så man er fri for at skulle sidde og
muge ud i alt det ragelse, som er smidt ind fra firmaets side af.

> Jeg har dog aldrig hørt om, at Medion skulle lave lusede trick a
> la (i hvert fald engang) Compaq o.a. mærkevaremaskiner.

Ok. Hvis det er tilfældet, så er det da trods alt positivt.

> [...]
> ville afinstallere Nortons AV-program. Det skulle fornys og
> dermed koste penge, hvorfor han hellere ville bruge en

Søsteren købte også en Compaq engang. Det eneste positive som
kom ud af det var, at hun lærte af den fejltagelse.

> [...]
> han, om dit og dat kører problemfrit sammen. (Og under alle
> omstændigheder er garantien jo stadig på maskinen som helhed).

Det er stort set også nogenlunden sådan, jeg har gjort med de
sidste par PC'er, jeg har ejet. Altså at finde en biks, hvor man
har mulighed for at få dem samlet med det ønskede hardware, men
uden installation af software.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-11-06 21:51

> [...]
> installeret noget som helst, så man er fri for at skulle sidde og
> muge ud i alt det ragelse, som er smidt ind fra firmaets side af.

Netop halvdelen af min pointe. Og den anden halvdel så, hvis maskinen(s
BIOS) tilmed er bundet til en helt speciel cd-version med bl.a.
styresystem men også ragelset.

Hvilket altså så, som Claus forsikrede, ikke har noget med
Medionmaskinen at gøre (og hvilket jeg som oprindelig skrev heller ikke
troede).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-06 09:49

> Netop halvdelen af min pointe. Og den anden halvdel så, hvis
> maskinen(s BIOS) tilmed er bundet til en helt speciel cd-version med
> bl.a. styresystem men også ragelset.

Da jeg have min forretning solgte jeg mærkevarer maskiner i alle
afskygninger.
Jeg har arbejdet med pc'ere professionelt siden 1985, og jeg har aldrig,
ikke een eneste gang set det du beskriver.

Jeg er også ganske sikker på, at det ville være ulovligt og i modstrid med
EU's konkurrencedirektiver.

Claus

Fra : ha

Dato : 17-11-06 22:23

Hej Thomas, vil bare lige indskyde, at jeg igennem årene har
købt 4 forskellige Medion når Aldi havde dem på tilbud, og jeg
er faktisk helt sikker på, at næste stationære også bliver en
Medion.

Mit seneste køb var for ca. 1 år siden og jeg har ikke haft
væsentlige problemer med nogen af maskinerne. Et par
gange har jeg haft en computer sendt på værksted på garantien,
og jeg har altid fået dem igen indenfor 10 - 14 dage.

/ha

Fra : Janner

Dato : 15-11-06 21:49

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har noget godt/skidt at sige om den computer Aldi har til
> [...]

Jeg har modellen og den kører perfekt dog har jeg skiftet grafkkortet til
noget lidt mere eksotisk for at få bedre ydelse i spil.

Det er herligt bare pakke den ud af kassen og så wolla min fætter kører vi.

Eneste minus er musen der er total skod men bruger min logi mx 700 ,
tastatur m.v. er helt i klasse

/Jan

Fra : jane

Dato : 16-11-06 19:12

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

Har lige købt den, total lydløs, kun harddisken høres når den køre, funger
100 % support det bedste jeg har oplevet, jeg er bare glad, indstil vider
ihvertfald :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-11-06 15:14

> Har lige købt den, total lydløs, kun harddisken høres når den køre,
> funger 100 % support det bedste jeg har oplevet, jeg er bare glad,
> indstil vider ihvertfald :)

Og det er der 1000vis og atter 1000vis medion kunder, der er.

Det er kun teenagerne, som ikke fatter ret meget.

Claus

Fra : Erling S

Dato : 17-11-06 16:56

jane skrev:
> [...]
> 100 % support det bedste jeg har oplevet, jeg er bare glad, indstil vider

Jamen Tillykke med den Jane
Det er en fantastisk dejlig pc.
Jeg har efterhånden haft adskillige (siden de første kom frem), og
har også selv bygget en del op.
Denne overgår dog alt hvad jeg tidligere har haft, de tests jeg har
kørt med den viser, at den er blandt de hurtigste.
/Erling

Fra : Main

Dato : 18-11-06 14:23

> [...]

> Denne overgår dog alt hvad jeg tidligere har haft, de tests jeg har
> kørt med den viser, at den er blandt de hurtigste.

Der dukker vist snart en op i samme design, med Core 2 Duo i løbet af et par
uger, så det er nok derfor der skal ryddes op lageret. Bliver spændende,
hvad den koster og yder, og om det bliver med MCE, hvor den tredobbelte
twintuner er understøttet.

Main

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-06 14:39

> [...]

>uger, så det er nok derfor der skal ryddes op lageret. Bliver spændende,
>hvad den koster og yder, og om det bliver med MCE, hvor den tredobbelte

Ok, men så gør det jo ikke noget at der var udsolgt da jeg nåede frem
til Aldi onsdag formiddag

<mlr>

Fra : Main

Dato : 18-11-06 14:42

"Michael Rasmussen" :

> Ok, men så gør det jo ikke noget at der var udsolgt da jeg nåede frem
> til Aldi onsdag formiddag

Nej. Du skal selvf. slippe en del mere for den nye, sikkert 8k. Men jeg har
ingen ide om, hvor meget ydelsesforskel, man vil kunne mærke i praksis.

Ellers står den fra sidste uge sikkert i den del butikker endnu.

Main

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-11-06 22:03

Hej jane, du skrev i dk.edb.hardware:

> Har lige købt den, total lydløs, kun harddisken høres når den
> køre, funger 100 % support det bedste jeg har oplevet, jeg er
> bare glad

Bestemt tillykke med den!

Jeg håber heller ikke, at du har opfattet mit første indlæg til Madsen
derhen, at maskinen efter min mening skulle være spor ringe. Tværtimod.

Hvis man i forvejen leder efter noget i den stil, får man bestemt
masser af valuta for pengene.

Jeg har bare en rimelig ide om, hvad Madsen bruger af maskineri og
software, hvorfor jeg ikke troede, at det var et oplagt tilbud som
ekstramaskine til ham med hans brug og vaner.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-11-06 15:59

Rudi Stegen skrev:

> Jeg har bare en rimelig ide om, hvad Madsen bruger af maskineri og
> software, hvorfor jeg ikke troede, at det var et oplagt tilbud som
> ekstramaskine til ham med hans brug og vaner.

Jeg har også droppet idéen. Det bliver nok endnu en Xeon-baseret
for det tyder på at de nyeste udgaver er kommet et pænt stykke ned i
strømforbrug. Mac Pro tiltrækker mig enormt, men det er jo unægtelig
også i en hel anden prisklasse end den omtalte Aldi-maskine.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-11-06 00:03

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.hardware:

> Mac Pro tiltrækker mig enormt

Det overrasker mig ikke

> men det er jo unægtelig også i en hel anden prisklasse end den
> omtalte Aldi-maskine.

Tjaa, at grundkonfigurationen med sine 19.699 kr. er vel ikke problemet
for dit vedkommende, jf.
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?family=MacPro>

Men du skal selvfølgelig have (16-1=) 15 GB RAM mere i, et par 2 TB
harddiske, et ordentligt skærmkort (NVIDIA GeForce 7300 GT lyder ikke
som noget du kan bruge) og en del af det løse med.

Det begynder at løbe op

Men køber du den, kan du igen - ligesom inden 3. december 2004 - glæde
dig over at kunne have alt min reel brugt harddiskplads i din RAM

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-11-06 14:51

> [...]
> strømforbrug. Mac Pro tiltrækker mig enormt, men det er jo unægtelig
> også i en hel anden prisklasse end den omtalte Aldi-maskine.

Og langt mindre udbud af software.......

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-11-06 14:46

Rudi Stegen skrev:

> Men du skal selvfølgelig have (16-1=) 15 GB RAM mere i, et par 2
> TB harddiske, et ordentligt skærmkort (NVIDIA GeForce 7300 GT
> lyder ikke som noget du kan bruge) og en del af det løse med.

Så meget RAM behøver jeg nu ikke og standard-skærmkortet kan godt
dække mit behov, da jeg ikke roder med 3D-grafik, men der skal
være et par gode store diske, hvis den både skal trække Windows
og OS X, hvilket er planen.

Til gengæld får man forhåbentlig en computer, som kan trække det
meste i 3-5 år frem. Min nuværende er ikke blevet for langsom, men
den æder desværre for meget strøm og larmer for meget.

> Det begynder at løbe op

Det kan meget hurtigt løbe op ja :)

> Men køber du den, kan du igen - ligesom inden 3. december 2004 -
> glæde dig over at kunne have alt min reel brugt harddiskplads i
> din RAM

:D

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-11-06 18:22

Claus Tersgov skrev:

> Og langt mindre udbud af software.......

Næppe når en Mac Pro også kan køre Windows. I øvrigt er der rigeligt
med godt software til OS X.

--
Hilsen
Madsen