PC kører meget dårligt efter første format~
Fra : KB

Dato : 12-11-06 19:26

Det er en 3,0 ghz intel pentium på et asrock mboard. Der sidder 512mb ram i
og den kører på et FX5700VE 256mb grafikkort.

Første gang den blev taget i brug virkede den perfekt, men siden den første
formatering, har den haltet.

Den hakker når den kører Counterstrike og Battlefield 1942 Road to Rome, og
den har problemer bare den skal trække både et webcam og et eller andet,
ligegyldigt program, samtidig.

Kan ikke rigtig finde noget at sætte en finger på. Hvordan diagnostisere jeg
den? Har I et trick til at finde ud af hvor man skal tage fat?

Nyeste drivere hjalp ikke. Det er Windows XP.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Claus Albæk

Dato : 12-11-06 19:48

KB wrote:
> [...]
> den? Har I et trick til at finde ud af hvor man skal tage fat?
>
> Nyeste drivere hjalp ikke. Det er Windows XP.

Tjek om DMA er slået til på disken(e)

Fra : KB

Dato : 14-11-06 16:54

Jeg fandt det der DMA... Den står som følger:
Overførselstilstand: DMA hvis den er tilgængelig
Nuværende overførselstilstand: Ultra DMA-tilstand

Fra : Mads

Dato : 12-11-06 19:59

On Sun, 12 Nov 2006 19:26:12 +0100, "KB" <kbr100@emailFJERN_DETTE.dk>
wrote:

> [...]
>den? Har I et trick til at finde ud af hvor man skal tage fat?
>
>Nyeste drivere hjalp ikke. Det er Windows XP.

Har du husket chipset drivere der passer til bundkortet?

Og de rigtige drivere til grafikkortet?

mvh Mads

Fra : KB

Dato : 14-11-06 16:55

Alt er nu skiftet til det nyeste jeg kan finde.

Jeg tror faktisk jeg har fået LIDT mere liv i den...
jeg fik den til at køre Battlefield uden at hakke...

Det er dog stadig som om der er en eller anden konflikt, når jeg går ind i
indstillingerne for grafikkortet, og vil åbne det der Nvidia kontrol panel,
går computeren helt i stå, og man bliver nødt til at genstarte for at få
gang i den igen.

Mvh
Kenneth

Fra : Peter

Dato : 13-11-06 01:09

"KB" <kbr100@emailFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber nogen kan hjælpe.
>Højreklik denne computer, vælg Egenskaber/hardware/enhedshåndtering.
Ser du nogle gule udråbstegn derinde, mangler de pågældende enheder drivere.

PeterB