Kortlæser
Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 12-11-06 02:04

Jeg har købt et 2 GB "Kingston" SD memory kort, men kan ikke formatere det i
den
kortlæser jeg har den går kun op til 1 GB.
Hvilken kortlæser kan bruges til dette.

M.V.H. Bjarne

Fra : Henning

Dato : 12-11-06 18:31

On Sun, 12 Nov 2006 02:04:00 +0100, "Bjarne B. Jørgensen"
<bjarnebo@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har købt et 2 GB "Kingston" SD memory kort, men kan ikke formatere det i
>den
>kortlæser jeg har den går kun op til 1 GB.
>Hvilken kortlæser kan bruges til dette.

Jeg havde samme problem, det er åbenbart kortet det er galt med og
ikke læseren. Det endte med en dos-boot cd med usb-driver, hvormed jeg
kunne fdisk'e kortet. Slettede den ene partition på 1G og oprettede en
ny på 2G. Derefter kunne jeg formatere det både i Windows og i min
PDA.

Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 13-11-06 13:23

Hvor kan man få sådan en dos-boot cd med usb-driver, for jeg har
ellers prøvet med Patition Magic 8.0, men den kan ikke se det.

MVH Bjarne

Fra : Henning

Dato : 13-11-06 16:30

www.bootdisk.com

Fra : Bjarne B. Jørgensen

Dato : 14-11-06 15:17

Jeg takker for dit link, men jeg er ikke helt med i hvad det er for et af
programmerne du henter hjem og hvad du så lige gør.
Jeg ved ikke om dette er for meget, men på forhånd tak.
MVH Bjarne