Amstrad PPC 640
Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-11-06 15:10

Hej

Jeg er på udkig efter en Amstrad PPC 640 (evt. 512), men jeg er ikke så
heldig med at finde sådan en. Du kan evt. se et billede af den her:

http://retrothing.typepad.com/photos/uncategorized/amstrad.jpg

Den har været rimelig udbredt tilbage i 80'erne og starten af 90'erne.

Nå, men det jeg vil spørge om, er, om der er nogen her der har en idé om
hvor man kan finde sådan en. Kender du en der har sådan en i kælderen
eller på loftet?

Findes der forhandlere af antik hardware her i danmark?

Jeg har prøvet at spørge i edb-markedsgruppen, men uden held.

Jeg har også prøvet eBay, men det er desværre urimelig dyrt at sende
sådan nogle tunge maskiner...

Nogen der kan hjælpe?

Thomas Jensen, Horsens

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-11-06 20:34

Jeppe Høiby skrev:

> _SKAL_ det være en PPC640?
>
> Måske er en PCW8512 interessant?

Jeg har ikke noget specielt forhold til Amstrad, så ... Nah, det er jo
det, at PPC'en er transportabel. Jeg var flere gange lige ved at købe
netop sådan en fætter i de tidlige 90'ere, så det er ren nostalgi for mig.

Der findes også en Amstrad PPC 512 (til orientering for de yngre læsere,
så refererer de 512 hhv 640 altså til mængden af RAM i KB!), og hvis jeg
skulle falde over sådan en, så er jeg da helt klart også interesseret.
Problemer er bare at jeg ikke ved hvor man falder over sådan nogen.

Hvis der er nogen der har links til samlere eller butikker der sælger
sådan noget grej, så vil jeg meget gerne høre om det.

Med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 10-11-06 23:15

"Thomas Jensen" skrev i en meddelelse

> Jeg har også prøvet eBay, men det er desværre urimelig dyrt at sende sådan
> nogle tunge maskiner...
>

> Nogen der kan hjælpe?

Med andre ord den skal også være billig.

Har haft sådan en fætter på et tidspunkt, men det er laaaaaaang tid siden.

Tror du er nød til at bide i det sure æble, hvis du vil ha' maskinen og
hente den hjem via Ebay.

Og så dyrt er det heller ikke. Jeg fik omkring 20 Kg microchannel kort sendt
hjem fra USA på den langsomme måde, i 3 papkasser og det kostede små 900,-
kr. i fragt.

Jeg har fået en PS/2 model 53 sendt det kostede 600 Kr. i fragt fra USA. Og
en PS/2 model 25 har jeg også hentet hjem (Maskine aldrig solgt i europa)
det kostede små 900,- kr. fra USA.

Og hvad skal vi gætte på sådan en Amstrad skal koste og få sendt en 400,- -
500,- kr. (er det dyrt ? for noget man virkelig vil ha.)

Tror ikke det lykkedes dig at finde den i DK

Mvh.
Niels

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-11-06 08:39

Niels C. Grønlund (DK-2500) skrev:

> Og hvad skal vi gætte på sådan en Amstrad skal koste og få sendt en 400,- -
> 500,- kr. (er det dyrt ? for noget man virkelig vil ha.)

Njae, jeg synes da 4-500 kr er en slat. Specielt hvis jeg kan finde den
samme computer her i dk, og måske endda selv kan hente den.

> Tror ikke det lykkedes dig at finde den i DK

Jeg holder øjnene åbne. Både her i dk og på eBay.

Thomas