Forslag søges
Fra : Lars Jacobsen

Dato : 08-11-06 19:12

Jeg vil høre om det er nogen som har en ide om hvad der kan være galt

Jeg har fået en computer hjem til mig som når den står hos ejeren skaber
sig, den kan gøre følgende

1. Fryse under opstart
2. lave sort skærm og kommer ikke vidre
3. kan sommetider lige nå at starte windows XP home op hvorefter den fryser
4. Kan komme ud for at den skal slukkes på den hårde måde

Nu står den så hos mig og den køre ganske fint ingen problemer overhovedet.

Nu er det så jeg vil høre om der er noget der har nogle seriøse forslag til
hvad der kan være galt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-11-06 19:21

"Lars Jacobsen" <lars27@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
>4. Kan komme ud for at den skal slukkes på den hårde måde
>
>Nu står den så hos mig og den køre ganske fint ingen problemer overhovedet.

En klar fejl 40

Lidt mere seriøst gætter jeg på at ejeren normalt har tilsluttet noget
periferi udstyr (usb, firewire eller lignende), hvor enten udstyret
eller driverne er 'syge'...

<mlr>

Fra : Peter

Dato : 08-11-06 21:10

"Lars Jacobsen" <lars27@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet.
>
> Nu er det så jeg vil høre om der er noget der har nogle seriøse forslag
Har været ude for lidt det samme. Det var power kablet, der ikke blev
trykket helt i bund (det bag på computeren).

PeterB

Fra : Pico

Dato : 08-11-06 22:56

Peter wrote:
> "Lars Jacobsen" <lars27@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Har været ude for lidt det samme. Det var power kablet, der ikke blev
> trykket helt i bund (det bag på computeren).

Det lyder da som løgn, men er en mulig forklaring jeghar ledt efter
længe

Havde engang en PC til "opretning", den gjorde det samme som du
beskriver, hos mig kørte den bare perfekt også med det udstyr den
normalt brugte. Jeg gjorde alt for at finde fejl uden held, så snart
ejeren fik den hjem (uden mig begyundte den på det samme igen.
Fejlen blev aldrig fundet så ejeren indkøbte en ny
Mon det virkelig har været grunden for jeg brugte mit eget powerkabel ?
Pico

Fra : Rado

Dato : 09-11-06 17:02

On Wed, 8 Nov 2006 22:56:04 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Det lyder da som løgn, men er en mulig forklaring jeghar ledt efter
>længe

Det kan udmærket være det der er problemet - jeg har oplevet flere
strømkabler hvor stikket til PCen var ustabilt på grund af for dårlig
kontakt til benene i hanstikket.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 09-11-06 23:48

Okay??, men nu er det så det undre mig for den har stået hos mig og kørt
uden at den har drillet, jeg har kunne arbejde med den og et hele der har
ikke været noget.
og det er ikke brugt andre strøm kabler end det der fulgte med til den.
/Lars

Fra : Nicolai

Dato : 11-11-06 23:39

> [...]

> ikke været noget.
> og det er ikke brugt andre strøm kabler end det der fulgte med til den.

Nej, men det kan jo være at du er mindre forsigtig, når du sætter
strømstikket i - så alt er muligt.

Nicolai