Canon IP4200 text
Fra : Steen F.

Dato : 08-11-06 17:22

Hvordan får man ovennævnte printer til at udskrive ordentlig tekst? Der
står, at den skal kunne udskrive "laserprinter-lignede tekst", men mine
tekst-udskrifter ligner nærmest noget fra en matrix-printer!
Jeg bruger standard-indstillingerne til alt.

Hilsen Steen

Fra : Mads

Dato : 08-11-06 18:31

On Wed, 8 Nov 2006 17:21:36 +0100, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>tekst-udskrifter ligner nærmest noget fra en matrix-printer!
>Jeg bruger standard-indstillingerne til alt.

Hvor godt er det papir du bruger? Er det meget groft og porøst?

De eneste gange hvor jeg synes min Pixma har skrevet mindre
pænt, er hvis jeg har brugt det allerbilligste kopipapir jeg kunne
finde. Det billige papir er ofte mere groft og porøst og blækket
bliver derfor suget ud i papiret på en ujævn måde.

mvh Mads

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-11-06 18:36

Steen F. wrote:
> [...]
> men mine tekst-udskrifter ligner nærmest noget fra en matrix-printer!
> Jeg bruger standard-indstillingerne til alt.

Så skulle du nok prøve at indstille den til at skrive pænt!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Steen F.

Dato : 08-11-06 22:49

Michael Lund Sørensen wrote:
> Så skulle du nok prøve at indstille den til at skrive pænt!

Et bud på hvordan?

Fra : Max

Dato : 08-11-06 22:57

Hej Steen

> Et bud på hvordan?

Prøv først og fortæl hvorledes du bruger den, fra hvilke
programmer, med hvad papir, med hvilke skrifttyper
og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 23:35

Max wrote:
> Prøv først og fortæl hvorledes du bruger den, fra hvilke
> programmer, med hvad papir, med hvilke skrifttyper
> og så vidre.

Fra Word 2003, Courier New og Arial og Verdana, med almindelig
laserprinter/kopimaskinepapir. Min laserprinter (HP Laserjet 1000) udskriver
fint.
Canon'en udskriver helt vildt tynde bogstaver, og bogstaverne er slet ikke
lige. Fed skrift hjælper ikke ordenligt. Og det kan jo heller ikke være
rigtigt at man skal formatere hele dokumentet til fed skrift, blot for at
kunne læse det.
Håber det er nok, eller spørg?

/Steen

Fra : Hans

Dato : 09-11-06 00:22

Steen F. wrote:

> [...]
> ikke lige. Fed skrift hjælper ikke ordenligt. Og det kan jo heller
> ikke være rigtigt at man skal formatere hele dokumentet til fed

Laserpapir er ikke velegnet til blækprintere, da overfladen på dette papir
får blækket nærmest til at prelle af og i visse tilfælde udtvære.

Laser = Overfladetørring med varme
Blæk = Indtørring i papiret.

En ret væsentlig forskel i teknololgi.

Hans

Fra : Max

Dato : 09-11-06 07:43

Hej Hans

> Laserpapir er ikke velegnet til blækprintere, da overfladen på dette
> papir får blækket nærmest til at prelle af og i visse tilfælde
> udtvære.

Så simpelt er det nu ikke, det papir jeg bruger er egnet til både
laser og ink-jet og jeg har ingen problemer med en flot udskrift
på en IP4000 printer, og det køre også fint i både laser kopi
og print maskiner.

Problemet kunne mere lyde af et defekt eller tilstoppet printerhoved.
Man kan køre en testudskrift og et renseprogram for at se om
det hjælper.

Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 09-11-06 10:00

Max wrote:
> [...]
> laser og ink-jet og jeg har ingen problemer med en flot udskrift
> på en IP4000 printer, og det køre også fint i både laser kopi

Man kan sagtens finde en papirtype som kan anvendes til begge dele, men er
papiret for hårdt i overfladen giver det de symptomer som Steen beskriver.

> Problemet kunne mere lyde af et defekt eller tilstoppet printerhoved.
> Man kan køre en testudskrift og et renseprogram for at se om
> det hjælper.

Jeg læser Steens indlæg som om det handler om en ny printer, men kan
naturligvis tage fejl.

Hans

Fra : Max

Dato : 09-11-06 10:29

Hej Hans

> Jeg læser Steens indlæg som om det handler om en ny printer, men kan
> naturligvis tage fejl.

Nye printere kan såmændt også være defekte.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 15:17

Max wrote:
> Problemet kunne mere lyde af et defekt eller tilstoppet printerhoved.
> Man kan køre en testudskrift og et renseprogram for at se om
> det hjælper.

Den udskriver billeder og fotos (på fotopapir) meget fint. Men jeg prøver
lige at køre en testudskrift når jeg kommer hjem.

Hilsen Steen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-11-06 22:06

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Et bud på hvordan?

Når du vælger udskriv (control+p) så er der et skærmbillede hvor du kan
vælge egenskaber for udskriften.
Vælg højtopløsningspapir og vælg høj udskriftkvalitet.
Hvor svært kan det være ?

Fra : Max

Dato : 09-11-06 22:35

Hej Michael

> Vælg højtopløsningspapir og vælg høj udskriftkvalitet.
> Hvor svært kan det være ?

Åbenbart meget svært, selv sat op til den ringste kvalitet og
hurtigste udskrift kan den printer ikke normalt skrive så
ringe, og med standard sat op skriver den så pænt at det
ikke ændre mere end der skal en lup til at afgøre om der
er ændret noget.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 22:56

> [...]
> kan vælge egenskaber for udskriften.
> Vælg højtopløsningspapir og vælg høj udskriftkvalitet.

Jeg gider ikke høre på dine provokerende bemærkninger længere.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-11-06 23:13

On Thu, 9 Nov 2006 22:55:37 +0100, Steen F. wrote:

> Jeg gider ikke høre på dine provokerende bemærkninger længere.

Det kan jeg godt forstå. Også i betragtning af det forudgående svar:

Helt alment:

Hvis man synes spørgeren er idiot, er det bedre ikke at svare end at gi'
udtryk for sin ringeagt.

fut:

http://huse-i-naestved.dk