Hvilken ram
Fra : Martin Larsen

Dato : 06-11-06 22:38

Hej,

Jeg skal opgradere min PC med noget mere RAM. Den RAM som sidder i maskinen
er af typen "PC2700 CL2.5 DDR SDRAM UDIMM".
Et hurtigt check på edbpriser.dk giver mig mange forskellige DDR SDRAM med
forskellige PCxxxx værdier.

Kan jeg f.eks. montere moduler med en hastighed på PC3200 eller højere? Har
det nogen effekt i min maskine (som er købt dengang PC2700 var det bedste)?
Hvad sker der hvis man blander f.eks. PC3200 og PC2700?

På forhånd tak for jeres svar.

Mvh.

Martin

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-11-06 23:18

"Martin Larsen" <secret@secret.secret> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste)?
> Hvad sker der hvis man blander f.eks. PC3200 og PC2700?

Du kan godt sætte pc3200 ram i. Da din pc er født med pc2700, understøtter
bundkortet formentlig ikke hurtigere hastighed, men hvis du så sætter pc3200
i, så bliver det bare droslet ned til 2700.

Kurt