extern harddisc
Fra : 2rb1

Dato : 01-11-06 11:53

Findes der på markedet en extern harddisk, som kan konektes til 2 pc'er
samtidig via usb?

Mvh. 2rb1

Fra : 2rb1

Dato : 01-11-06 12:02

Tillægsspørgsmål:

Kan 2 pc'er konektes via usb, så de har adgang til hinandens drev/harddisk?

Mvh. 2rb1

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-06 12:18

"2rb1" <Jule@manden.dk> wrote:

>Kan 2 pc'er konektes via usb, så de har adgang til hinandens drev/harddisk?

Tillægssvar

Det kan de:

Enten direkte via et såkaldt USB DataLink kabel (Fås bl.a. fra Sandberg,
pris omkring 200 kr).

Eller indirekte med USB-netkort og kablet / trådløst netværk.

<mlr>

Fra : 2rb1

Dato : 01-11-06 12:31

> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Tjaaa....... siden jeg lærte at masturbere, har kvinder ikke sagt mig en
skid ;0))

Fra : 2rb1

Dato : 01-11-06 12:32

> [...]
> pris omkring 200 kr).
>
> Eller indirekte med USB-netkort og kablet / trådløst netværk.

Mange tak for svarene :0)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-06 12:05

"2rb1" <Jule@manden.dk> wrote:

>Findes der på markedet en extern harddisk, som kan konektes til 2 pc'er
>samtidig via usb?

Nope. Det er ikke muligt at 'dele' usb-enheder...

Men der findes et udmærket alternativ i form af netværksdiske, også
Network Attached Storage (NAS).

Kig f.eks efter WDC Essential Netcenter serien der kommer i størrelse
fra 160 til 500 GB.

http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktID=51762404

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-11-06 21:08

> Nope. Det er ikke muligt at 'dele' usb-enheder...

Selvfølgelig er det da det...!

http://www.usbgear.com/USB-Sharing.html

Bare eet eksempel ud af mange, og du påstår elles at kende alt til USB......

Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-11-06 21:27

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Selvfølgelig er det da det...!
>
>http://www.usbgear.com/USB-Sharing.html
>
>Bare eet eksempel ud af mange, og du påstår elles at kende alt til USB......

Hvis man opfatter one-at-a-time-basis som deling, ja så kan man faktisk
'dele' usb enheder....

Angående punkt 2, så er jeg måske lidt præget af at arbejde inden for et
speciale hvor man 'kan alt og ved alt' Men nej, jeg har vist aldrig
påstået at vide ** alt ** om USB !!

<mlr>

Fra : Kim

Dato : 01-11-06 12:29

On Wed, 1 Nov 2006 11:52:50 +0100, "2rb1" <Jule@manden.dk> wrote:

>Findes der på markedet en extern harddisk,
>som kan konektes til 2 pc'er samtidig via usb?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim