Dual Channel Ram
Fra : Fynbo

Dato : 01-11-06 00:47

Hej gruppe.

Er der et sted hvor jeg kan se om mine nyindkøbte Kingston 2x1GB kører Dual.
De er købt som et Dual Channel Kit.
Jeg har installeret Everest Home og den siger "Aktiv Tilstand Single Channel
(64 bit)".
Men min controller er en dual ch.

Kan jeg regne med at de ikke køre Dual så?
Er der evt. et sted i bios hvor jeg skal slå Dual Ch. til?

PFT.

Fynbo

Fra : Hans

Dato : 01-11-06 01:33

Fynbo wrote:
> [...]
> Men min controller er en dual ch.
>
> Kan jeg regne med at de ikke køre Dual så?
> Er der evt. et sted i bios hvor jeg skal slå Dual Ch. til?

Hvilket bundkort har du, og hvilke ramsokler har du brugt?

Tjek manualen og se hvor modulerne skal sidde for at køre dual-channel. På
nogle bundkort skal de sidde i sokkel 1 & 2, og på andre 1 & 3.

Hans

Fra : Fynbo

Dato : 01-11-06 07:09

> [...]
>
> Tjek manualen og se hvor modulerne skal sidde for at køre dual-channel. På
> nogle bundkort skal de sidde i sokkel 1 & 2, og på andre 1 & 3.

Mit bundkort er et MSI 865GM3-S (MS-7037)
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=865GM3-LS&class=mb Ikke
helt
det samme kort, men med samme spec. og det har kun to sokler..
Undre mig bare lidt for mine gamle ram 2x256MB kørte godt nok Dual Ch.
Har heller ikke ændre noget i BIOS, da jeg regnede med det bare kørte..

Fynbo