Lille håndholdt med printer?
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 14:17

Findes der en lille-bitte håndholdt computer (eller hvad sådan noget nu
hedder) hvor man kan have en varedatabase (3-400 varenumre) og med
tilhørende printer?

Ideen er at indtaste et eller flere varenumre og derpå få udskrevet en
liste med pris og varebeskrivelse på det enkelte produkt. På udskriften
skal der være en header med logo og firmaoplysninger. Printkvaliteten skal
være læselig, men ikke nødvendigvist i høj kvalitet, men hvis muligheden er
til stede, kan det være relevant med et lille produktbillede. Det er dog
ikke et krav.

Den skal være mindre end en bærbar PC og tænkes brugt i travle sammenhænge
på messer og lignende.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole Laursen

Dato : 31-10-06 15:32

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> writes:

> Findes der en lille-bitte håndholdt computer (eller hvad sådan noget nu
> hedder) hvor man kan have en varedatabase (3-400 varenumre) og med
> tilhørende printer?

Ja, det gør der. Jeg er med til at vedligeholde på et system der
bruger Palm-håndholdte fra Symbol med små Zebra-printere til
(printerens volumen er noget i retning af et glas Nutella).

Jeg ved ikke om der findes et standardsystem lige til at købe der kan
gøre nøjagtig det du skriver du har brug for, men hvis du skal bruge
det professionelt, kan vi sagtens klare ærterne for dig. Vores
hjemmeside er:

http://www.iola.dk

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 00:04

On Tue, 31 Oct 2006 15:32:07 +0100, Ole Laursen wrote:

> Ja, det gør der. Jeg er med til at vedligeholde på et system der
> bruger Palm-håndholdte fra Symbol med små Zebra-printere til
> (printerens volumen er noget i retning af et glas Nutella).

Aha, nøgleordet er altså 'Palm', forstår jeg. Googling giver en utrolig
masse blandede bolsjer. Vil du have ulejlighed med at beskrive den type
hardware lidt nærmere, så jeg kan søge mere præcist, eller give et par
links til forhandlere i Danmark?

> [...]
> gøre nøjagtig det du skriver du har brug for, men hvis du skal bruge
> det professionelt, kan vi sagtens klare ærterne for dig. Vores

Fint, tak, men lige nu er der tale om en type hardware jeg intet kendskab
har til - så må evt. (tilretning af) software komme bagefter. Hvilket
operativsystem bruger de? Medfølger der - eller kan der tilkøbes -
brugerprogrammer, f.eks. et kartoteks-/databaseprogram med de primitive
funktioner jeg beskrev i første omgang, eller skal man til f.eks. jer og
have noget programmeret fra bunden af?

For ikke at skyde gråspurve med kanoner, vil jeg kort beskrive den påtænkte
funktion af maskinen:

Vi er f.eks. på messe og deler smagsprøver ud. Den besøgende smager f.eks.
vare nr. 324, 299 og 345. Disse numre tastes ind i maskinen og vupti: ud
kommer et print med varens navn, varenummer og en kort beskrivelse.

Udskriften hjælper den besøgende med at huske hvad det var han smagte. Han
kan gøre et par notater på printet og sætte kryds ved et par stykker, som
han efterfølgende ønsker at købe hos en lokal detailforhandler. Med printet
i hånden går han ind i en butik og siger: "På Messe-X smagte jeg denne her
på Importør-Y's stand. Har du den, eller kan du bestille den hjem til mig"?

Keine Hexerei, nur Filurendreierei

Kan vi nærme os lidt mere konkret: Hvilken 'Palm' kan (bringes til at
kunne) dette og hvad koster et system incl. printer?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim

Dato : 31-10-06 10:47

On Wed, 1 Nov 2006 00:04:29 +0100, Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk>
wrote:

>Kan vi nærme os lidt mere konkret: Hvilken 'Palm' kan (bringes til at
>kunne) dette og hvad koster et system incl. printer?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.system.lomme-pc

--
Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-06 16:19

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan vi nærme os lidt mere konkret: Hvilken 'Palm' kan (bringes til at
> kunne) dette og hvad koster et system incl. printer?

Det behøver da absolut ikke at være Palm baseret, de fleste leverandører
kører i dag Windows mobile.

Den løsning som Ole foreslår består jo af to enheder en håndholdt terminal
som kan være fra Symbol, men hvis du ikke har brug for en skanner kan du
ligeså godt købe en billig IPAQ som koster vel 1/4 af en Symbol terminal.

Terminalen kommuniker så med printeren via bluetooth, hvis du tager færgen
mellem Odden/Århus/Ebeltoft kan du se en sådan løsning i drift når du
betaler i restauranten.

Du skal selvfølgelig også have udviklet noget software af en slags, men det
lyder som en relativ simpel programmeringsopgave.

Fra : Ole Laursen

Dato : 01-11-06 16:51

> [...]

> masse blandede bolsjer. Vil du have ulejlighed med at beskrive den type
> hardware lidt nærmere, så jeg kan søge mere præcist, eller give et par

Jeg snakkede med ham der oprindeligt fandt hardware til systemet, og
som Michael gør opmærksom på er det ikke nødvendigt med en
Symbol-enhed med scanner. Den jeg oprindeligt tænkte på, er den her:

http://www.symbol.com/spt1800

Prisen er vist i omegnen af 3.000 kr. Batteriet holder meget længe og
den kan tåle nogle tæv, men den er omvendt ikke så fiks at stå med til
f.eks. en messe.

I stedet kan du bruge en almindelig håndholdt med Bluetooth. Her er en
prissorteret liste fra edbpriser.dk:

http://kortlink.dk/edbpriser/37qw

Printeren tilsluttes ved hjælp af Bluetooth, f.eks. en mobil fætter
som den her:

http://www.zebra.com/id/zebra/na/en/index/products/printers/mobile/cameo3.html

Prisen er vist i omegnen af 4000-5000 kr.

Men hvis det er til en messe hvor du har en stand, kan du måske bare
bruge en stationær printer? Enten en almindelig printer eller en til
at udskrive på strimler?

> [...]
> brugerprogrammer, f.eks. et kartoteks-/databaseprogram med de primitive
> funktioner jeg beskrev i første omgang, eller skal man til f.eks. jer og

Programudvalget afhænger af om det er til Palm-platformen eller til
Windows CE - jeg har ikke lige overblik over om det kan laves
udelukkende med standardsoftware, men uanset hvad skulle det være
hurtigt at lave givet at problemet er så simpelt.

> For ikke at skyde gråspurve med kanoner, vil jeg kort beskrive den påtænkte
> funktion af maskinen:

Det lyder yderst fornuftigt. Jeg får helt lyst til at komme forbi og
prøve.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : Fjollefrans

Dato : 31-10-06 19:01

> [...]
> ikke et krav.
>
> Den skal være mindre end en bærbar PC og tænkes brugt i travle sammenhænge

Hvorfor printe? Kan du ikke sende en email ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 00:06

On Tue, 31 Oct 2006 19:01:25 +0100, Fjollefrans wrote:

> Hvorfor printe? Kan du ikke sende en email ?

Jo, det kan jeg selvfølgelig, men jeg ønsker at kunden skal have et print i
hånden her og nu. Se i øvrigt mit svar til Ole laursen i tråden.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-06 10:38

Kurt Hansen wrote:

> Den skal være mindre end en bærbar PC og tænkes brugt i travle
> sammenhænge på messer og lignende.

Den mindste pc jeg har kendskab til er denne
http://www.oqo.com/

mvh
Henning

Fra : Tomas

Dato : 11-11-06 04:23

On Tue, 31 Oct 2006 14:17:23 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Findes der en lille-bitte håndholdt computer (eller hvad sådan noget nu
> hedder) hvor man kan have en varedatabase (3-400 varenumre) og med
> tilhørende printer?

En mobiltelefon med bluetooth, eller hvis folk er tossede nok til at give
deres nummer til en sælger; send som sms.

Tomas