Hvad fejler pc'en?
Fra : Main

Dato : 29-10-06 16:51

Hej

Min pc er begyndt at opføre sig underligt og komme med underlige alvorlige
fejl.
Efter at have kørt et stykke tid, forsvinder ikoner og meget af den grafiske
interface. Jeg kan ikke længere starte programmer eller åbne dokumenter.
Nogle af de konkrete fejl er;
- 'Alle programmer' mappen bliver tom, når jeg åbner den
- Jeg får at vide, der ikke er knyttet et program til et dokument, som jeg
vil åbne
- Jeg får at vide, kvoten er for lav, når jeg vil åbne programmer
- Jeg får at vide, der ikke er hukommelse nok, selvom det ikke er tilfældet
- Maskine holder op med at reagere på, at jeg påbner mapper og dokumenter

Jeg kan kun genstarte, men fejlen opstår igen og igen. Når jeg vil
genstarte, er boxen, der kommer op vej 'Start - luk comnputere' gennemsigtig
og der mangler nogle af de normale valgmuligheder, herunder genstart.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der er galt, om det er hardware eller
software?

Main

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-10-06 17:08

"Main" <doeFJERN@stofanet.dk> wrote:

>Min pc er begyndt at opføre sig underligt og komme med underlige alvorlige
>fejl.

... cut lang beskrivelse

>Er der nogen, der har et bud på, hvad der er galt, om det er hardware eller
>software?

Lyder som software / opsætningfejl. Hardware fejl plejer at vise sig som
Blue Screen of Death.

Men er du i tvivl bør du checke harddiskene med low level diagnostik
programmer som du finder på harddisk producentens hjemmeside. Det kan
også anbefales at køre en Linux LiveCD som knoppix. Kører Linux uden
problemer er der næppe noget galt med hardwaren..

Ellers vil jeg foreslå du checker Windows Logbogen. Den må give et hint
om hvor problemet skal findes....

Selv om du skriver der 'er hukommelse nok' vil jeg mene at problemer
direkte eller indirekte ligger i hikommelsen: Er der harddisk plads nok,
specielt harddisk plads til windows sidefilen ??

<mlr>

Fra : Main

Dato : 29-10-06 20:51

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

> [...]
> direkte eller indirekte ligger i hikommelsen: Er der harddisk plads nok,
> specielt harddisk plads til windows sidefilen ??

Tak. Jeg kigger lidt på dine tips, og satser (håber) på, det ikke er
hardware (ram) fejl.

Main

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 30-10-06 07:39

Tiden er kommet til at formatere, og installere det hele igen,
desværre.
Lars