Netværkskort og statiske IP-adresser
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 28-10-06 18:55

Hej gruppe
Ved ikke om det er rigtig gruppe - men forsøger:

Jeg kører med et CyberCity starvoice modem - til det har jeg sluttet en
trådløs router som også fungerer som firewall (ved godt det er
dobbeltkonfekt - men synes belkin routeren er nemmere at konfigurere end
starvoice modemet - nå men jeg har lige installeret ny PC til konen og vi
kører med faste ip-adresser på det trådløse netværk endvdere har vi begge et
almindeligt netkort i vores maskiner som snakker sammen via en hub - også
med faste IP-adresser - nå men både edt almindelige netkort og det trådløse
netkort hoster nu over at der er andre kort der er tildelt de adresser jeg
har givet hendes pc - disse adresser er de samme som hun havde før - hendes
maskine kører iøvrigt XP-home .... hvordan får jeg den til at holde op med
at brokke sig - den kan godt lave forbindelse - men på den almindelige
"tråd" forbindelse bliver den ustabil ved tilslutning af netværksdrev
....nogen forslag?

Det var en lang smøre, og indviklet, men håber alligvel nogen har forstået
lidt af hvad jeg forsøger at skrive

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Kim