Min computer genstarter
Fra : Vinther2

Dato : 26-10-06 21:08

Hej i gruppen.

Jeg skal skinne mig. Som en vis herre sagde. (Inden computeren lukker ned)

Problemet er at for ca. 2 mdr. siden fik vi lynnedslag og i den forbindelse
gik modemet,skillefilteret og netkortet samt strømforsyningen.

Det var en lørdag og hvad gør man så?- Man futter til TDC og får et nyt
modem+skillefilter, uden beregning. Godt gået TDC.
Derefter går man ind i den nærmeste EDB butik og køber en strømforsyning til
400 kr,- på 400 watt. Samt et nyt netkort.
Hjem og montere det hele og alt er perfekt. Computeren kører
upåklageligt,-------indtil for et par dage siden.
Den er begyndt at genstarte af sig selv. Flere gange efter hinanden, - for
så at køre måske 15 min.,- så kommer det igen.
Nu skal hertil siges at vi måske har det varmere her i stuen (brændeovn) end
vi havde det før jeg monterede den "nye" strømforsyning.

Det store 5000 kr`s spørgsmål! Skal jeg købe en ny computer (den her er godt
og vel 4 år gammel) eller har I et bud på problemet.
(Har ikke virus, spam o.lign. Har Norman- har kørt Pandaonline - har Spybot
og Ad - adware ) Og har ofte renset hele maskinen for hvad der nu kan komme
af støv o.lign.

På forhånd tak.

Per

Fra : Frank R.

Dato : 26-10-06 23:17

On Thu, 26 Oct 2006 22:07:33 +0200, "Vinther2"
<persletdette@winther.mail.dk> wrote:

>På forhånd tak.

Prøv at kør' en mentest og se om det skulle være rammene der driller,
hvis du selvfølig' ikke allerede har skiftet dem.

http://www.memtest86.com/

--
Hilsen
Frank

Fra : Jacob [5260 Odense ~

Dato : 28-10-06 20:40

Frank R. wrote:

> Prøv at kør' en mentest og se om det skulle være rammene der driller,
> hvis du selvfølig' ikke allerede har skiftet dem.
> http://www.memtest86.com/

Vær blot opmærksom på at den godt kan scanne RAM med fejl som fejlfri, så
testen er desværre ikke helt perfekt.
Hvis du har flere stænger, så prøv dem enkeltvis.

Det er jo også en mulighed at snakke med dit forsikringsselskab.
Hvis du har udvidet el, så kan det være de vil give en sjat penge til en ny
computer.

Endnu en mulighed kunne være at slå den automatiske genstart fra (går ud fra
du kører XP).
Højreklik på Denne Computer
Vælg egenskaber
Vælg fanebladet Avanceret
Klik på indstillinger under Start og genoprettelse
Fjern fluebenet i Genstart automatisk
Klik på Ok 2 gange

Nu får du en fejlmeddelse på en blå skærm (forudsat at genstarten skyldes
Windows og ikke defekt hardware), som kan bruges til videre fejlsøgning.
Du kan se en liste over fejlmeddelser og mulige løsninger her:
http://aumha.org/win5/kbestop.htm

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.