/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
PC kan ikke finde digital kamera - næsten ~
Fra : JAS


Dato : 26-10-06 06:48

Hejsa

Jeg har fået en sjov opgave.
Min svigerfar har købt et digitalkamera, og når han skal slutte det til hans
Windows XP maskine så sker der ikke noget som helst.
Jeg har nu roddet lidt med det og er nået så langt, at jeg ved at gå ind i
enheder nu kan se at der står et Canon Digital kamera, men når jeg prøver at
"fange" det med det Canon software han også har installeret så siger den at
det ikke er klart, men under enheder står det til at virke osv..
Det kommer heller ikke frem under stifinder som et ekstradrev som det vist
også plejer at gøre
Så har jeg prøvet at starte publisher og der kan jeg godt fange kameraet....

Men når jeg med mit eget kamera på min egen maskine slutter det til så
starter der jo sådan en guide hvor den spørger hvad jeg vil gøre.. det sker
ikke på hans.

Er der nogen der kan lede mig på vej og komme med nogle gode råd om hvad der
kan være galt ???

Jan




 
 
Henning Præstegaard (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 26-10-06 09:23

JAS wrote:

> Er der nogen der kan lede mig på vej og komme med nogle gode råd om
> hvad der kan være galt ???
>
Jeg havde nogle ligende problemer med mit Canon kamera. Det vist sig at
være installeret forkert, fordi jeg havde tilsluttet kameraet til pc'en før jeg
havde installeret softwaren.
Prøv at læse i manualen om der ikke står en afinstallations procedure og så
installer igen i den rigtige rækkefølge. Dette hjalp nemlig ved mig.

mvh
Henning



Peter T. (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 26-10-06 12:42

Henning Præstegaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg havde nogle ligende problemer med mit Canon kamera. Det vist sig
> at være installeret forkert, fordi jeg havde tilsluttet kameraet til
> pc'en før jeg havde installeret softwaren.

Enig. Installationsproceduren til et Canon kamera skal følges slavisk, for
at det skal fungere korrekt. Lidt irriterende, men sådan er det.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

JAS (26-10-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 26-10-06 13:59

> Enig. Installationsproceduren til et Canon kamera skal følges slavisk,
> for
> at det skal fungere korrekt. Lidt irriterende, men sådan er det.
>
> --
Hvad gør jeg så nu for at få alt det "skrammel" den har installeret HELT
væk....

Jan



Pico (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 26-10-06 19:05

JAS wrote:
>> Enig. Installationsproceduren til et Canon kamera skal følges
>> slavisk, for
>> at det skal fungere korrekt. Lidt irriterende, men sådan er det.
>>
>> --
> Hvad gør jeg så nu for at få alt det "skrammel" den har installeret
> HELT væk....
>
Afinstallere det Kan sikkert fjernes i Tilføj/Fjern i
kontrolpanelet.

Jeg har 3 digitale kamere og ingen af dem har jeg installeret software
til. Jeg tilslutter bare gennem UBS og overføre billederne.

--
Med venlig hilsen
Pico


Claus Tersgov (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 26-10-06 19:37

>>Pico<< griflede:

> Jeg har 3 digitale kamere og ingen af dem har jeg installeret software
> til. Jeg tilslutter bare gennem UBS og overføre billederne.

Ja, men det kan man KUN hvis kameraet følger "USB Mass Storage" standarden.
Der er masser af kameraer, herunder mit eget Casio som ikke har en
kortlæser, der følger mass storage standarden, så der skal man installere en
USB driver.

Claus



JJ (28-10-2006)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 28-10-06 10:58


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
news:4541003f$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Pico<< griflede:
>
>> Jeg har 3 digitale kamere og ingen af dem har jeg installeret software
>> til. Jeg tilslutter bare gennem UBS og overføre billederne.
>
> Ja, men det kan man KUN hvis kameraet følger "USB Mass Storage"
> standarden. Der er masser af kameraer, herunder mit eget Casio som ikke
> har en kortlæser, der følger mass storage standarden, så der skal man
> installere en USB driver.
>
> Claus
Da der er tale om et Canon kamere, er det ikke nødvendig at installere
software.

JJ



Max (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-10-06 11:10

Hej JJ

> Da der er tale om et Canon kamere, er det ikke nødvendig at installere
> software.

Det må du gerne fortælle til de IXUS modeller jeg møder.

--
Mvh Max



JJ (28-10-2006)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 28-10-06 11:59


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:45432b86$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej JJ
>
>> Da der er tale om et Canon kamere, er det ikke nødvendig at installere
>> software.
>
> Det må du gerne fortælle til de IXUS modeller jeg møder.
>
> --
> Mvh Max
>
Jeg har selv et Canon IXUS, og den skal der ikke instaleres SW til, når man
bruger win-XP, win XP instalere selv en driver som kan bruges.
Og jeg kender flere som har Canon kamerer hvor det heller ikke er nødvendig.

JJ



Max (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-10-06 22:06

Hej JJ

> Og jeg kender flere som har Canon kamerer hvor det heller ikke er
> nødvendig.

Mit eget plus en 20-30 andre stykker jeg kender og bruger, ja de kræve
altså software for at man kan få adgang til dem, men det skyldes måske
at de maskiner jeg bruger køre W2K ?

--
Mvh Max



Peter T. (29-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 29-10-06 16:18

Max udviste en rettidig omhu og skrev:

> men det skyldes måske at de maskiner jeg bruger køre W2K ?

Ja. I win2000 *skal* man bruge Canons software for at få trukket
billederne over i pcen, mens et Canon-kamera genkendes som et flytbart drev
i stifinder i XP og derfor er Canons software ikke et must i XP.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Pico (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 28-10-06 21:01

Claus Tersgov wrote:
>>> Pico<< griflede:
>
>> Jeg har 3 digitale kamere og ingen af dem har jeg installeret
>> software til. Jeg tilslutter bare gennem UBS og overføre billederne.
>
> Ja, men det kan man KUN hvis kameraet følger "USB Mass Storage"
> standarden. Der er masser af kameraer, herunder mit eget Casio som
> ikke har en kortlæser, der følger mass storage standarden, så der
> skal man installere en USB driver.
>
Det er muligt du har ret, men mine er Canon 350D, Sony V1 & Sony
Ericsson K750i, derudover har børnene et Minolta Conica og en ven et
Minolta speglrefleks osv. og ingen af dem har det været nødvendigt at
installere USB drivere til, så der er mange det ikke er nødvendigt til
og her talte vi om Canon
Hvis man har flere kamera kan det være en fordel at bruge en kortlæser,
dem kan XP som regel også finde, så spare man driverne.
--
Med venlig hilsen
Pico


JAS (31-10-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 31-10-06 17:08

Nu har jeg prøvet at tage det med hjem til mig selv, der starter den guide
til scanner og kamera automatisk op når det bliver sluttet til og spørger
hvad jeg vil gøre osv... så hos mig fungerer det som det skal uden Canon
software, men den guide starter altså slet ikke hos min svigerfar... hvad
pokker gør jeg...

Jan



Claus Tersgov (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-11-06 21:11

>>JAS<< griflede:

> Nu har jeg prøvet at tage det med hjem til mig selv, der starter den
> guide til scanner og kamera automatisk op når det bliver sluttet til
> og spørger hvad jeg vil gøre osv... så hos mig fungerer det som det
> skal uden Canon software, men den guide starter altså slet ikke hos
> min svigerfar... hvad pokker gør jeg...

Controlpanel, tilføj ny hardware......

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste