Ny computer
Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 23-06-01 00:31

hej i gruppen

Jeg står og skal købe ny computer og har kig på følgende:

Asus A7M til 1799,-
Memorex 52x cd-rom til 425,-
T-bird 1,2 ghz (266FSB) til 1369,-
Panasonic floppy til 148,-
Asus V7700 Pure til 1615,-
IBM 75GXP 40GB til 1425,-
CED Miditower 300W til 799,-
Silent Systems Low Noise High speed køler til 350,-
Logitech Mouseman Wheel Optical til 385,-
Apacer 256MB DDR til 869,-
AOC 7GLr 17" skærm til 1859,-
Logitech iTouch keyboard til 375,-

Samlet: 11417,-

Det skal købes hos shg.dk. Er der nogen der har forslag til eventuelle
forbedringer eller ændringer på systemet? Jeg er specielt bekymret
omkring køling af processor og bundkort. Prisniveauet må kun være plus
minus ca. 500kr

Venlige hilsener
Johnny Lorentzen

Fra : JYK

Dato : 23-06-01 01:13

IBM 75GPX sælges vist ikke mere (vist nok noget med mange fejl).
Jeg har en 60GXP og den fungerer fint!

Johnny Lorentzen <johnnylorentzen@hotmail.com> skrev i en

Fra : Lind

Dato : 23-06-01 01:25

Hej

Jeg har lidt kommentar til bundkort, køler, skærm og harddisk.

Med hensyn til bundkort, så er jeg ikke i tvivl om at ASUS kortet er et af
de hurtigste på markedet, men hvis du er interesseret i at spare lidt penge
her, kunne du købe et Epox, det kan evt. fås med Raid, det har fået kanon
anmeldelser, og er også med det pt hurtigste chipssæt AMD 760.

Jeg ville nok købe en Silverado køler, hvis den kan være i kabinettet. Den
har en utrolig køle evne, og et meget lavt støjniveau i forhold til. Her er
det værd at give de 250 kr. ekstra.

Harddisken var en gang en af de hurtigste på markedet indenfor IDE diske,
men tiden har ændret sig. Der har desuden også været en del problemer med 75
GXP'eren på det sidste.
Derimod 60GXP'eren har der ikke været de store problemer med, og det er nok
pt markedets hurtigste IDE disk. Koster måske 1-200 kr. mere.

Jeg synes det er vigtigt at have en god skærm, det skal man aldrig gå på
kompromis med. AOC har ikke ry for at lave de bedste skærme, men ok de er
også billige.
Hvis du ikke vil op og give de 3000 en LG koster, så vil jeg anbefale en
Hansol 710P til 2145, den er rigtig god til prisen.

Når du alligevel er oppe og lave sådan et fedt system, så synes jeg det
ville være syndt, at slække på noget af det.

Håber du kunne bruge det til noget, held og lykke med det.

VH.

Lind

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-01 01:39

Johnny Lorentzen <johnnylorentzen@hotmail.com> wrote in

> Jeg står og skal købe ny computer og har kig på følgende:

> Panasonic floppy til 148,-

Køb det billigste. Der er stortset ingen forskel på floppydrev idag.

> IBM 75GXP 40GB til 1425,-

IBM har lavet en forbedret udgave af 75'eren, der hedder 60GXP. Sats på den.

> Silent Systems Low Noise High speed køler til 350,-

Hvis køling bekymrer dig, skulle du måske hellere satse på en Taisol
CGK760092, som er et ret godt pris/ydelses forhold. Set til 270,- kr. hos
f.eks. ekstremehardware.dk

> AOC 7GLr 17" skærm til 1859,-

Den klassiske fejl: Man sparer altid på skærmen Det er det DUMMESTE man
kan gøre. Dels er det den du skal kigge på, dels er det temmelig sikkert den
del af din computer der kommer til at holde længst, så du skal kigge på den
LÆNGE.

Skal du absolut have computer nu, så køb et skod tastatur, en skod mus, lidt
mindre harddisk, måske lidt mindre RAM, og en fornuftig skærm i 3000,- kr.'s
klassen. Så kan du altid spare lidt sammen og skifte skoddelene eller udvide
hen ad vejen. Skærmen får du ikke skiftet foreløbig.

Præcis hvad der er godt og hvad der er not, kan jeg desværre ikke hjælpe dig
med.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Uni Bull

Dato : 24-06-01 18:34

Hørt - hørt - hørt!!!
--
Uni Bull

Fra : Cubus

Dato : 23-06-01 11:29

> IBM 75GXP 40GB til 1425,-

Jeg har fået forståelsen af at 75GXP bygger på 15GB plader og 60GXP bygger
på 20GB plader.

Hvis det er rigtigt må der enten være tale om en 60GXP disk eller en
størrelse på 30 eller 45GB.

Mange siger at 60GXP er bedre.

--
Cubus

Fra : Jan

Dato : 23-06-01 16:24

Hejsa, kan man koble to computere sammen hvis de begge har et netkort i ??

Hvis ja, hvordan ??

Takker