Hvilken Xeon skal jeg vælge ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-10-06 10:01

Jeg er ved at sammensætte en Dell server der skal håndtere ca 10 brugere
på en SBS (Exchange, AD, fil og print)
Hvad skal jeg gå efter - En 3,2GHz enkeltkerne Xeon eller en 1,6 Dual
core Xeon ?

Mvh
Søren

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 23-10-06 13:08

Hej

Jeg har en del servere - de er lejet ud til virksomheder og offentlige inst.

De er alle af den gamle model med 2 stk. Xeon processore på 2.8 Ghz.

Jeg vil mene at du sagtens kan nøjes med en Xeon cpu til de 10 brugere - men
jeg ville nok vælge en dobbelt kernede cpu. Eller måske vælge 2 stk. enkelte
kernet CPU - de vil give den bedste ydelse.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-10-06 13:27

Jørgen Højrup wrote:
> [...]
> jeg ville nok vælge en dobbelt kernede cpu. Eller måske vælge 2 stk. enkelte
> kernet CPU - de vil give den bedste ydelse.

I og med at der er tale om en mindre virksomhed kan jeg ikke bare købe
løs. Og de 2 processorer jeg har nævnt koster det samme, så det det
drejer sig om er at finde ud af hvilken processor der er den bedste til
opgaven.

Mvh
Søren

Fra : Claus Albæk

Dato : 23-10-06 14:03

Soren Pedersen wrote:
> [...]
> på en SBS (Exchange, AD, fil og print)
> Hvad skal jeg gå efter - En 3,2GHz enkeltkerne Xeon eller en 1,6 Dual

hvis den dobbeltkernede Xeon er en af de nye baseret på Core 2, så køb den.

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 23-10-06 15:39

Claus Albæk skrev:

> hvis den dobbeltkernede Xeon er en af de nye baseret på Core 2, så køb den.
det må det næsten være, og ja jeg ville nok også vælge den, den
performer _meget_ bedre og bruger mindre strøm

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-10-06 10:44

Soren Pedersen wrote:
> [...]
> på en SBS (Exchange, AD, fil og print)
> Hvad skal jeg gå efter - En 3,2GHz enkeltkerne Xeon eller en 1,6 Dual

HOV! - Det må I sgu undskylde.....De er begge dualcore. Forskellen
ligger i cache og FSB
Den ene (Intel 5110) er på 1.6GHz, 1066MHz FSB og 4MB cache
Den anden (Intel 5050) er på 3GHz, 667Mz FSB og 2x2MB cache

Hvilken ville I gå efter ?

Mvh
Søren

Fra : Claus Albæk

Dato : 24-10-06 13:00

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> Den ene (Intel 5110) er på 1.6GHz, 1066MHz FSB og 4MB cache
> Den anden (Intel 5050) er på 3GHz, 667Mz FSB og 2x2MB cache

5110 er en Woodcrest, den ville jeg handle. bemærk at ydelsen måske er
højere på 3GHz maskinen (jeg har ikke bench tal i hovedet) men der er
også andrer faktorer der spiller ind, såsom varme, fremtidig udvidelse
osv. osv.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-10-06 13:11

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> Den ene (Intel 5110) er på 1.6GHz, 1066MHz FSB og 4MB cache
> Den anden (Intel 5050) er på 3GHz, 667Mz FSB og 2x2MB cache

Synes stadig sagen er rimelig klar. Den første bruger mindre strøm og er
lige så hurtig. Og den hurtigere FSB er en fordel ved dualcore.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.