Fejl på USB harddisk
Fra : Carsten

Dato : 22-10-06 19:57

Min Transcend StoreJet USB harddisk kan pludeslt ikke længere connecte til
nogen PC overhovedet.

Jeg har prøvet på 4-5 forskellige PC'ere, og nu mistænker jeg at "boot
sectoren" (hvis der findes en sådan) på USB disken er fejlramt.

Hvordan repararer jeg USB disken uden at miste data?

Carsten

Fra : Peter

Dato : 22-10-06 22:05

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sectoren" (hvis der findes en sådan) på USB disken er fejlramt.
>
> Hvordan repararer jeg USB disken uden at miste data?

Prøv at pille harddisken ud af boxen, og connecte den direkte.

PeterB

Fra : Carsten

Dato : 22-10-06 23:02

Hmmm, er ikke helt med.

Du mener fjerne USB kablet?...det har jeg jo gjort i og med den ikke virker
på de 4-5 maskiner jeg har haft adgang til.

Det er ikke en 3.5" disk, men en lille compact disk, der kun får strøm fra
USB kablet. Huset er så'n lidt IPOD design og kan ikke umiddelbart åbnes
uden at blive beskadiget.

Carsten

Fra : Peter

Dato : 22-10-06 23:23

> [...]
> USB kablet. Huset er så'n lidt IPOD design og kan ikke umiddelbart åbnes

Ahh. jeg troede det var en alm. hd i en USB box. Kender godt typen. Har selv
et X-drive på 4GB.

Kan du se harddisken i diskhåndtering i Win XP, så kan det skyldes at den
har mistet partitionen.
Sådan noget kan ske, hvis man blot hiver den ud af computeren, uden at bruge
"sikker fjernelse af hardware" (grønligt icon ved uret).
Er det tilfældet, kan du muligvis finde partitionen igen med diverse
værktøjer, og genskabe dine data.
Er dine data ikke så vigtige, skal du blot partitionere og formatere og
disken virker igen.

Har du prøvet at skiftet USB kabel?

PeterB

Fra : Carsten

Dato : 23-10-06 19:41

Peter,

Nej den kan ikke ses i diskhåndteringen. Når jeg sætter kablet i kommer den
velkendte "ding dong" lyd som om XP har set disken, men den figurerer aldrig
nogen steder.

Flere bud?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-10-06 20:05

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> wrote:

>Nej den kan ikke ses i diskhåndteringen. Når jeg sætter kablet i kommer den
>velkendte "ding dong" lyd som om XP har set disken, men den figurerer aldrig
>nogen steder.

Når du hører ding-dong lyden må den i hvert fald optræde i
'Enhedshåndtering' under 'USB-controllere'.

Der skal meget gerne komme frem som en 'USB-lagerenhed'.

Men måske kun i USB-rodhub under fanebladet 'Strømstyring' som
et-eller-andet...

---

For mig lyder det som en alvorlig fejl i USB-enheden. Og når den ikke
kommer frem i diskhåndtering, kan du ikke partitionere / formattere dig
ud af problemet..

Er der ikke garanti så den måske kan byttes / repareres ??

<mlr>

Fra : Carsten

Dato : 24-10-06 21:25

Øv, det lyder sgutte godt.