Ingen lyd til xp
Fra : asenik

Dato : 18-10-06 08:57

Jeg har lige formateret min computer og derved installeret xp på ny.

Det hele fungere fint nok - undtagen min lyd, der er nemlig ingen!
Det hele er ellers sluttet til på præcis samme måde som før.

Går jeg ind til mine lydenheder under kontrolpanelet, vises der ingen
lydtilslutning.

Mit højtalersæt er Creative, Cambridge SoundWorks SW310..
Har forgæves forsøgt at finde en evt. driver til sættet :(

Håber på hjælp!

På forhånd tak

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-10-06 09:08

> [...]
>Det hele er ellers sluttet til på præcis samme måde som før.
>
>Går jeg ind til mine lydenheder under kontrolpanelet, vises der ingen

Hvilket chipsæt er der på bundkortet? Du mangler måske at installere de
relevante drivere? Det kan bl.a. også bevirke at maskinen kører
langsommere end normalt. Har du f.eks. PCI lydkort, følger der normalt
drivere med på en CD. Alternativt går du på producentens hjemmeside og
henter dem.

>Mit højtalersæt er Creative, Cambridge SoundWorks SW310..
>Har forgæves forsøgt at finde en evt. driver til sættet :(

Jeg har ikke hørt om drivere til højttalere før? Du mangler sikkert at
installere drivere til dit lydkort/chip eller chipsæt.

Fra : kk

Dato : 18-10-06 14:38

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har ikke hørt om drivere til højttalere før? Du mangler sikkert at
> installere drivere til dit lydkort/chip eller chipsæt.

Hej,

Prøv at gå til: Kontrolpanel - Administration - Tjenester og se efter om
Tjenesten Windows Audio er startet.
Hvis den ikke er, så sæt den til Automatisk, så slulle windows gerne finde
ud af resten.
mvh
kk

Fra : asenik