En ny pc til knægten på 10 år ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-10-06 20:56

Hej gruppe,

Efter at have været ude af selvbyggerverdenen i en 3-4 år (min selvbyggede
er en AMD 64-3000 på er ASUS K8VSE med en 120 Gb SATA disk og et GeForce
TI4200 grafikkort), er tiden inde til at anskaffe en ny maskine til ungerne.
De har i dag en gammel Athlon 600 og et TNT2 Ultra grafikkort, som
efterhånden ikke kan køre deres spil mere.

Det er ikke de vilde spil de spiller - det er ting som Lego Starwars II og
SIMS 2 som er de store hits for tiden, disse spil kører ikke på deres gamle
maskine, men kører fint på min maskine.

Planen er at købe en forholdsvis billig maskine nu, som ydelsesmæssigt
ligger lidt over min maskine - men ikke en vild gaming maskine, det vil jeg
hellere vente med til kravet er der om en 3 - 4 år.

Det er absolut ikke noget krav at den skal være hjemmebygget - faktisk vil
jeg helst undgå det hvis ikke der er meget at spare, og det tror jeg ikke
der er.

Kan i komme med nogle hints til hvad jeg skal kigge efter ? - jeg har kigget
hos Midtdata og PRC - og så har jeg kigget hos Dell.
Lige nu hælder jeg mest tíl en Dell til en 5 000 kroner, idet jeg har haft
gode erfaringer med Dell på mit arbejde.

Hvad kigger jeg efter ? - gode råd mht. hvilken (type) og evt. en forhandler
modtages med kyshånd !

Andreas M. Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-06 21:09

On Sun, 15 Oct 2006 21:55:37 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]

>SIMS 2 som er de store hits for tiden, disse spil kører ikke på deres gamle

Tja, selv om spillene ikke kan afvikles på den gamle Athlon 600 er det
jo ikke noget der stiller vilde krav til hardware...

Jeg falder jævnligt over maskiner til 2500 - 3500 kroner i
rodebunkerne hos Bilka / Kvickly / Fona / etc. De har altid on-board
grafikkort, men det går vist også til ungernes behov...

Alternativet kunne være at give ungerne din maskine, og selv købe
f.eks den seneste fra Aldi til 5999 kroner - Så bliver alle jo glade.

Aldi maskinen kan stadig fås: Jeg så to stk i Ringkøbing i
eftermiddags

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-10-06 21:21

> [...]
> f.eks den seneste fra Aldi til 5999 kroner - Så bliver alle jo glade.
>
> Aldi maskinen kan stadig fås: Jeg så to stk i Ringkøbing i

Se det var et guldkorn ! - Aldi maskiner kender jeg flere som er godt
tilfredse med - det bliver straks taget med i overvejelserne! - der må vel
også snart komme en ny Aldi maskine..
- Tak for et godt forslag!

Andreas M. Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-06 21:29

On Sun, 15 Oct 2006 22:21:20 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Se det var et guldkorn ! - Aldi maskiner kender jeg flere som er godt
>tilfredse med - det bliver straks taget med i overvejelserne! - der må vel
>også snart komme en ny Aldi maskine..

Aldi kommer jævnligt med computere. Men så vidt jeg husker har der
allerede været to bærbare og to stationære siden sommerferien, så der
går måske lidt tid inden der kommer en igen...

Men jeg sidder også på lur: Når der kommer en med den nye Core 2 Duo
CPU fra Intel står jeg nok forrest i køen onsdag morgen

Fra : Pico

Dato : 15-10-06 22:18

Andreas M. Hansen wrote:
> Hej gruppe,

KLIP

> Det er ikke de vilde spil de spiller - det er ting som Lego Starwars
> II

Vær lige opmærksom på at Lego Starwars 2 kræver noget med et eller andet
picles af grafikkortet.
Det vil ikke kørere på en ellers ret god PC jeg har samlet til
barnebarnet, der er et grafikkort med 64 MB ram (det svageste i
maskinen) men det understøtter ikke det behov der er for ? picles, så
jeg må nok til lommerne og finde et biligt kort til ham
Pico

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-10-06 22:56

> [...]
> men det understøtter ikke det behov der er for ? picles, så jeg må nok til
> lommerne og finde et biligt kort til ham

Jeg fandt lige kassen med spillet frem - det er indkøbt, og mangler bare at
blive pakket ind til hans 10 års fødselsdag på onsdag
Der står at der kræves et grafikkort med Pixel Shader understøttelse - og
GeForce TI serien er nævnt, så jeg håber at det er OK....

Andreas M. Hansen

Fra : ShutEye

Dato : 16-10-06 17:00

<klip>
> [...]
> Der står at der kræves et grafikkort med Pixel Shader understøttelse - og GeForce TI
> serien er nævnt, så jeg håber at det er OK....

Hvis det er det gamle tnt2 ultra du snakker om, så tror jeg ikke du skal regne med noget
:\

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-10-06 19:07

> Hvis det er det gamle tnt2 ultra du snakker om, så tror jeg ikke du skal
> regne med noget :\

Nej, det er jo netop GeForce TI4200 jeg nævnte.

Andreas M. Hansen

Fra : Pico

Dato : 16-10-06 22:41

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> Der står at der kræves et grafikkort med Pixel Shader understøttelse
> - og GeForce TI serien er nævnt, så jeg håber at det er OK....

Det var Pixel Shade jeg ikke kunne huske.
Jeg har et GeForce3 Ti 200 på denne PC og der kørere det.
Når det er installeret kommer det og fortæller hvis kortet ikke er godt
nok så der er nok ikke andet at gøre end prøve.
Pico

Fra : Thomas N.

Dato : 16-10-06 21:55

<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Lige nu hælder jeg mest tíl en Dell til en 5 000 kroner, idet jeg har haft
>gode erfaringer med Dell på mit arbejde.

SHG har faktisk nogle ganske rimelige "PC systemer".
www.shg.dk
Vi købte en maskine til at køre nogle tests på (blev en af deres
BusinessLine3032 maskiner) og den siger knap nok noget når den er
tændt - det der larmer mest er cd/dvd drevet når det er i brug. Og til
prisen har den faktisk nogle ganske gode specs.
Hvordan deres andre maskiner er, kan jeg ikke sige... min pris/ydelse
ratioen ser umiddelbart fin ud generelt.

--
/Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-10-06 17:11

> [...]
> Hvordan deres andre maskiner er, kan jeg ikke sige... min pris/ydelse
> ratioen ser umiddelbart fin ud generelt.

De ser bestemt også godt ud! - de er hermed tilføjet listen.

Andreas M. Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-06 14:36

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev

> Planen er at købe en forholdsvis billig maskine nu, som ydelsesmæssigt
> ligger lidt over min maskine - men ikke en vild gaming maskine, det vil
> jeg hellere vente med til kravet er der om en 3 - 4 år.

Hvor bor du?

For en måneds tid siden havde Aldi en fremragende maskine, som kørte
supergodt. Jeg har selv købt to. Den kostede 3995,- og i går så jeg, at der
stadig er to tilbage i Aldi ved hvidovre station.

Den har alt inkl. analog og digital TV tuner.

Claus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-10-06 17:09

> [...]
> der stadig er to tilbage i Aldi ved hvidovre station.
>
> Den har alt inkl. analog og digital TV tuner.

Jeg bor i sønderjylland, og den lokale Aldi i Sønderborg havde desværre ikke
nogen tilgage i går.

Andreas M. Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-06 15:02

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev

> Jeg bor i sønderjylland, og den lokale Aldi i Sønderborg havde desværre
> ikke nogen tilgage i går.

Det er også temmelig usædvanligt, at de har flere tilbage så længe efter....

Claus