Andet multimedie
bentjuul 3670
adobe suite
Fra : Knud Iversen

Dato : 25-11-06 17:46

Jeg har efterhånden stigende behov for et godt program til at kunne redigere
foto, fremstille tryksager, annoncer, reklameskilte mm.

som jeg ser det er der vist ingen vej uden om Adobe creative suite bla også
fordi den findes på dansk.

Så er spørgsmålene bla.
Er jeg i den rigtige gruppe
findes der alternativer på dansk ?
hvis ikke hvor finder jeg et godt sted at købe det til en fornuftig pris ?
Jeg er lidt i tvivl indeholder pakken go alive eller dreaweaver? og er de så
meget værd at jeg evt skal droppe frontpage og købe premium.
En annonce i pdf format vil det være muligt at åbne den og redigere i noget
tekst placeret på et foto?

Da det jo er en størrer udskrivning håber jeg på lidt hjælp

Mvh Knud

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-11-06 22:27

Knud Iversen skrev:

> Er jeg i den rigtige gruppe

Jeps. Den er go' nok.

> findes der alternativer på dansk ?

Ikke nogen ordentlige - efter min mening.

> Jeg er lidt i tvivl indeholder pakken go alive eller dreaweaver? og er de så
> meget værd at jeg evt skal droppe frontpage og købe premium.

Det er GoLive, der følger med i Premiumpakken. Hvis du vil have
Dreamweaver med, så er det Premiumpakken + Macromedia Studio, du skal
kigge på.
Og hvis du alligevel skal ud at købe, så drop Frontpage, Dreamweaver er
/meget/ bedre. Personligt bryder jeg mig ikke om GoLive, jeg synes den
er uoverskuelig - men prøv selv.

> En annonce i pdf format vil det være muligt at åbne den og redigere i noget
> tekst placeret på et foto?

Jeps, såfremt teksten /er/ tekst, naturligvis.

> Da det jo er en størrer udskrivning håber jeg på lidt hjælp

Intet over, intet ved siden af Creative Suite IMO.

--
Kurt Lund

Fra : Knud Iversen

Dato : 25-11-06 23:15

"Kurt Lund" skrev i en meddelelse

> Ikke nogen ordentlige - efter min mening.
af økonomiske grunde frygtede dette svar

> Det er GoLive, der følger med i Premiumpakken. Hvis du vil have
> Dreamweaver med, så er det Premiumpakken + Macromedia Studio, du skal
> kigge på.

Grunden til jeg spørger er denne side
https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?event=displayProduct&categoryPath=/Applications/CSPremium2&store=OLS-DK
som jeg læser det følger Dreamweaver med i suite 2.3 premium og hvis jeg
køber 2.0 på dansk kan jeg få dreamweaver tilsendt på engelsk

> Og hvis du alligevel skal ud at købe, så drop Frontpage, Dreamweaver er
> /meget/ bedre. Personligt bryder jeg mig ikke om GoLive, jeg synes den er
> uoverskuelig - men prøv selv.

jeg er dog lidt bange for det er for advanceret for mig, jeg må vist have
hentet en prøveversion

> Intet over, intet ved siden af Creative Suite IMO.

nej det er nok rigtig
Mvh knud

Fra : per christoffersen

Dato : 26-11-06 17:38

"Knud Iversen" <nospam@vkp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Fuldstændig enig-

> jeg er dog lidt bange for det er for advanceret for mig, jeg må vist have
> hentet en prøveversion

Man kna nu gå igang med Dreamweaver på ganske basalt niveau, men har så
muligheden for at anvende mere anvancerede ting efterhånde.
Det er min erfaring, at det er rigtig godt at vide ihvertfald en smule om
kodning og strukturering ag kode inden man giver sig ikast med programmet.
Det giver ihverfald langt de bedste resultater. På den måder er det lidt
mere krævende end Frontpage, men det giver altså pote i den sidste ende.,

/Per