Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign CS2, langsom opstart
Fra : Kert Rats

Dato : 17-11-06 15:21

Når jeg starter InDesign CS2, så tager opstarten flere minutter! Især er
indlæsningen af Sing-gaiji-systemet meget tungt - det tager ca. tre
minutter.

Hvordan kan det være?

Kan indlæsningen gøres hurtigere?

Min pc er udstyret med en 1,7 GHz-processor, 1 Gb RAM.
Mangler min pc hestekræfter?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Niels Jespersen

Dato : 17-11-06 15:30

http://groups.google.dk/group/dk.edb.grafik/browse_thread/thread/7474b03097bdc7fd/97588ac562bd6d53?lnk=st&q=sing-gaiji+group%3Adk.*&rnum=1#97588ac562bd6d53

--
Niels

Fra : Kert Rats

Dato : 17-11-06 15:40

"Niels Jespersen" <usenet01@derhjemme.net> skrev i en meddelelse

> http://groups.google.dk/group/dk.edb.grafik/browse_thread/thread/7474b03097bdc7fd/97588ac562bd6d53?lnk=st&q=sing-gaiji+group%3Adk.*&rnum=1#97588ac562bd6d53

Tak, Niels, for dit prompte svar. Og det virker sgu!!
Nu starter InDesign på kun et par sekunder.

Jeg omdøbte sind.dll til sing.dll.old - for på denne måde at kunne
tilbageføre det originale filnavn, just in case.

Venligst

Kert Rats

Fra : Morten Lind

Dato : 17-11-06 18:17

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> Nu starter InDesign på kun et par sekunder.

> Venligst
>
> Kert Rats

......og storken kommer med børnene

M.w

Fra : Kert Rats

Dato : 17-11-06 19:05

"Morten Lind" <forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com> skrev i en meddelelse

> .....og storken kommer med børnene

Hvad mener du??

ID starter på ca. fem sekunder!

Lad høre ....

Venligst

Kert Rats

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-11-06 19:10

Morten Lind skrev:

> .....og storken kommer med børnene

Husk på, at det tilsyneladende er Windows, der er tale om.
Ikke sløve OS X ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 17-11-06 19:21

> Husk på, at det tilsyneladende er Windows, der er tale om.
> Ikke sløve OS X ;)

Nåeh ja, sorry - don´t push*LOL*
M.

Fra : Kert Rats

Dato : 17-11-06 20:01

> Nåeh ja, sorry - don´t push*LOL*

Forlad mig i min uvidenhed - men er der virkelig tale om, at Windows ID
starter hurtigere end ID i (sløve?) OS X fra "Frugtkompagniet"?

Venligst

Kert Rats

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-11-06 19:29

Morten Lind skrev:

> Nåeh ja, sorry - don´t push*LOL*

:)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-11-06 20:13

Kert Rats skrev:

> Forlad mig i min uvidenhed - men er der virkelig tale om, at
> Windows ID starter hurtigere end ID i (sløve?) OS X fra
> "Frugtkompagniet"?

Det kommer i høj grad an på hardwaren. Generelt synes jeg dog at
WinXP virker hurtigere end OS X, hvis man sammenligner dem på
computere med nogenlunde samme specifikationer. Der er lige lovlig
meget roterende tivolihjul i OS X, synes jeg, men det bliver vel
bedre med tiden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 17-11-06 20:35

> [...]
> computere med nogenlunde samme specifikationer. Der er lige lovlig
> meget roterende tivolihjul i OS X, synes jeg, men det bliver vel

OK - har endnu ikke fået installeret CS på mit nye udstyr, men
opstartstest på den "gamle" siger følgende:

PowerMac G4/733MHz/1,25GB RAM/1 MB L3-buffer(fed ting)MacOS X, 10.3.9

InDesign 2.0.2: 11 sekunder

InDesign CS(1 eller 3.0.1): 14 sekunder

Vi kan jo så sammenligne i næste uge, når jeg får installeret CS2 på:

PowerMac G5/2,3GHz dual core/2,5GB RAM

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-11-06 21:14

Morten Lind skrev:

> PowerMac G4/733MHz/1,25GB RAM/1 MB L3-buffer(fed ting)MacOS X,
> 10.3.9

> InDesign 2.0.2: 11 sekunder

Er dine tider taget den første gang du starter programmet efter
en genstart af computeren?

På min 2 x 3.00 Ghz Xeon, 3 GB RAM (800 Mhz FSB, som ikke er meget
i dag) med WinXP Pro SP2 starter InDesign 2.0.2 på ca. 6 sekunder,
men det er ikke testet lige efter en genstart af computeren, hvor
det formentlig vil tage det dobbelte.

> InDesign CS(1 eller 3.0.1): 14 sekunder

Ca. 5 sekunder her.

4.0.4 tager ca. 7 sekunder uden at pille ved SING-halløjet, da det
sjældent gør den store forskel på en engelsk WinXP, som jeg kører
med.

> Vi kan jo så sammenligne i næste uge, når jeg får installeret
> CS2 på:
>
> PowerMac G5/2,3GHz dual core/2,5GB RAM

Mmmm, lækker maskine :)

På min PowerMac G5 1.8 Ghz Dual(PPC), 4 GB RAM, har jeg kun CS2
installeret og den tager ca. 17 sekunder om at starte første gang
efter en genstart af computeren og ca. 8 sekunder, hvis man lukker
InDesign og starter den igen uden at genstarte computeren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kert Rats

Dato : 17-11-06 21:41

> [...]
> efter en genstart af computeren og ca. 8 sekunder, hvis man lukker
> InDesign og starter den igen uden at genstarte computeren.

Med min pc med Windows XP Pro SP2 fuldt opdateret og en Gb RAM får jeg
følgende opstartider:

Efter reboot og dernæst opstart at ID : 45 sekunder
Opstart af ID 2. gang: 5 sekunder.

Det er da ikke så ring' endda, synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Morten Lind

Dato : 18-11-06 05:18

> Er dine tider taget den første gang du starter programmet efter
> en genstart af computeren?

Nej, det var de ikke igår, men det har jeg så lige gjort nu, og tiderne
er næsten de samme:

InDesign 2.0.2: 11 sekunder
InDesign CS(1/3.0.1): 17 sekunder

M.