Andet multimedie
bentjuul 3670
Lidt hardware til billedebehandling.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-11-06 17:29

Hej i gruppen.

Jeg ved godt det ikke er den helt rigtige gruppe at spørge i, men da jeg ved
der sidder flere som arbejder meget med grafik, spørger jeg her.
Jeg skal ud og bruge nogle penge på et nyt bundkort, cpu og nogle ram, er
der nogen der kan anbefale noget? Er det ikke en fodel med noget dual core?
Og hvad med harddisk, behøver den at være så hurtig? Jeg bruger Adobe
Photoshop en del, men den er efter hånden blevet lidt tung at arbejde med,
da det er nogle store filer, har ikke helt tålmodighed til det.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-11-06 10:58

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote in message
> [...]
> ved der sidder flere som arbejder meget med grafik, spørger jeg her.
> Jeg skal ud og bruge nogle penge på et nyt bundkort, cpu og nogle ram, er

Med de nye Intel Core 2 Duo er du da så fremtidssikret som du kan være.
Mht. ram er hovedreglen vist; så meget du har råd til, jeg vil sige min. 2
gb.
En hurtig harddisk er god at have, når du arbejder med photoshop, jeg har
selv en 10.000 rpm og man kan godt mærke forskel i forhold til en på 7200
rpm.

Mvh
Martin Helbo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-11-06 16:51

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv en 10.000 rpm og man kan godt mærke forskel i forhold til en på 7200

Tak for svar. Jeg synes bare det er så svært at skulle finde et bundkort+cpu
der passer sammen, hvordan kan man være sikker på det? Måske jeg prøve en
anden gruppe - men hvilken?

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-11-06 15:46

> [...]

> bundkort+cpu der passer sammen, hvordan kan man være sikker på det? Måske
> jeg prøve en anden gruppe - men hvilken?

Prøv edb.hardware eller edb.hardware.bundkort. Der burde være nogen der kan
hjælpe dig.

/Martin

Fra : Bjørnar

Dato : 26-01-07 01:45

Hej Jørgen

Snak med en seriøs computerbutik. De kan sætte hardwaren sammen for
dig, så du får dækket dit behov.

Jeg har tidligere brugt ProConsult i Odense, prøvede andre og er gået
tilbage til dem igen. Det er bedre og billigere i sidste ende, frem
for at gå efter de billigste butikker - som også hævder de er seriøse.
Ved ikke hvor du holder til, men der er garanteret andre som er lige
så gode som ProConsult. Problemer er bare hvordan man finder de bedste

og bare roligt... jeg har ingen anden tilknytning til ProConsult end
at være alm. privat kunde.

Mvh. Bjørnar

On Wed, 15 Nov 2006 16:51:15 +0100, "Jørgen Nielsen"