Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe PhotoShop CS2 vs. Adobe PhotoShop El~
Fra : Carsten Brix

Dato : 13-11-06 13:51

Hej i gruppen,

Hvad er forskellen på disse to ud over prisen og håndtering af RAW filer?

For noget må der være, siden at den ene koster ca. 7000,- mere end den
anden!!!

Venlig hilsen

Carsten Brix

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-11-06 16:05

On Mon, 13 Nov 2006 13:51:15 +0100, Carsten Brix <cp@dkfoto.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på disse to ud over prisen og håndtering af RAW filer?
>
>For noget må der være, siden at den ene koster ca. 7000,- mere end den
>anden!!!

Der mangler CMYK i Elements - i hvert fald i de versioner jeg har set.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-11-06 16:24

On Mon, 13 Nov 2006 13:51:15 +0100, Carsten Brix <cp@dkfoto.dk> wrote:

>Hej i gruppen,
>
>Hvad er forskellen på disse to ud over prisen og håndtering af RAW filer?

Nu fandt jeg et sammenligningsskema:

http://www.adobe.com/digitalimag/ps_pse_comparison.html?tab:depth=1

Der er så også flere smarte ting, der er introduceret i Elements, og siden er
kommet i photoshop

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Inger

Dato : 18-11-06 15:34

Carsten Brix skrev:
> [...]
>
> Hvad er forskellen på disse to ud over prisen og håndtering af RAW filer?
>
> For noget må der være, siden at den ene koster ca. 7000,- mere end den

Jeg vil mene at forskellen primært er at Photoshop er et professionelt
program, hvor Elements er amatør udgaven. I Photoshop er der mange
flere muligheder for at behandle billeder mere "manuelt". Dvs. at der
ikke er noget der er automatiseret eller standard instillinger, men at
man skal have et vist kendskab til billeder og billede behandling for at
bruge programmet optimalt.

Elements er perfekt for folk der kan lide at tage digitale billeder og
behandle og forbedre dem på computeren. Det er nok også mere intuitivt
at komme i gang med at bruge, hvis man ikke har kendskab til nogen af
programmerne. Photoshop har også nogle flere muligheder til at
manipulere og tegne billeder.

Håber det besvarer dit spørgsmål Overvejer du at købe?

Mvh. Inger

Fra : Carsten Brix

Dato : 22-11-06 13:39

Inger skrev:

> [...]
> manipulere og tegne billeder.
>
> Håber det besvarer dit spørgsmål Overvejer du at købe?

Ja, det gør jeg...
Men jeg syntes at PS CS2 er noget i overkanten.

Carsten Brix

Fra : Inger

Dato : 22-11-06 23:01

Carsten Brix skrev:

> Ja, det gør jeg...
> Men jeg syntes at PS CS2 er noget i overkanten.
>

> Carsten Brix

Ja, det kan jeg godt forstå... Spørgsmålet er hvad du har behov for? Er
du amatør fotograf og vil gerne kunne gøre noget ved dine billeder,
forbedre dem liige det der gør at de bliver rigtig rigtig gode? Eller
laver du seriøs grafik og vil gerne kunne noget mere end at
billedebehandle og andre basale ting?

Mvh. Inger