Andet multimedie
bentjuul 3670
Gøre noget mere rundt med PhotoShop
Fra : Jesper

Dato : 08-11-06 22:31

Hej.

Jeg har PhotoShop 2 og 4.

Jeg har behov for at gøre en del af et foto mere rundt (cirkulært). Der
skulle vist findes et værktøj til det, men jeg kan ikke finde det.

Nogen som kan hjælpe?

mvh

Jesper.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-11-06 22:49

Jesper skrev:

> Jeg har PhotoShop 2 og 4.

Photoshop 2 er 16 år gammel og version 4 er 10 år.
Hvilket styresystem, kan du få dem til at køre på?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 08-11-06 23:50

> Photoshop 2 er 16 år gammel og version 4 er 10 år.
> Hvilket styresystem, kan du få dem til at køre på?
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Sorry - jeg har ikke udtrykt med rigtigt. Det er Photoshop Elements 2 og
4....

mvh

Jesper

Fra : Hagar

Dato : 09-11-06 07:18

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har behov for at gøre en del af et foto mere rundt (cirkulært). Der
> skulle vist findes et værktøj til det, men jeg kan ikke finde det.

Hvis du klikker her http://shortlink.co.uk/d1f så kan du finde et hav af
oplysninger om hvordan man laver forskellige ting i Elements.

Hagar

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-11-06 23:03

On Wed, 8 Nov 2006 22:30:42 +0100, Jesper wrote:

> Jeg har PhotoShop 2 og 4.

Det viser sig så at det er Ps Elements du har

> Jeg har behov for at gøre en del af et foto mere rundt (cirkulært). Der
> skulle vist findes et værktøj til det, men jeg kan ikke finde det.

> Nogen som kan hjælpe?

Det er svært fordi du udtrykker dig sådan at jeg har svært ved at forstå
hvad du vil: "gøre en del af et foto mere rundt (cirkulært)"? Ku' du
udtrykke dig noget tydeligere?

Du kan beskære (en del af) et foto rundt ved at oprette en genemsigtig
baggrund og derefter vælge markeringsværktøjet 'eliptical' der kommer frem
ved at holde markøren over markeringsværktøjet, og holde shift nede mens du
trækker din cirkulære markering.

Du kan også fortegne kugleformet med Filter -> Distort -> Sferize. Du kan
gøre det på en del af billedet ved først at markere den del du vil
bearbejde.

Er jeg tæt på eller helt ved siden af?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper

Dato : 11-11-06 09:22

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan også fortegne kugleformet med Filter -> Distort -> Sferize. Du kan
> gøre det på en del af billedet ved først at markere den del du vil

Hej

Du er tæt på.

Jeg har et foto af en person med en hue på og hende hår er sat op under
huen. Men en del af håret sidder i den ene side af huen og det ser forkert
ud. Derfor fil jeg gerne fjerne denne den af huen og gøre det helt rundt.

mvh

Jesper