Andet multimedie
bentjuul 3670
crop til et bestemt forhold - fx 13x18 i ~
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:36

Jeg er gammel paintshop pro bruger - men er begyndt at anvende photoshop i
stedet.

Hvordan laver man et crop af et billede, så det nye udsnit har forholdet fx
13x18...

Det er kanon nemt i PsP - her kan man låse udsnittet og herefter trække det
større eller mindre og så croppe.

Er det lige så nemt i photoshop ?

Hilsen Palle

Fra : Steen

Dato : 04-11-06 20:36

> Er det lige så nemt i photoshop ?
>

> Hilsen Palle

Ja, det er meget nemt.

Vælg beskæringsværktøjet og indtast 13 x 18 i titlelinien øverst. Her kan
vælges px eller cm.

Held og lykke
Steen

--
www.gral.dk
links for photoshop entutiaster

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 21:03

"Steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er meget nemt.
>
> Vælg beskæringsværktøjet og indtast 13 x 18 i titlelinien øverst. Her kan
> vælges px eller cm.

Tak for svar.

Hvordan kommer jeg videre - når jeg skriver 13x18 i titellinien - sker der
jo ikke mere...
Jeg mangler jo så beskæringsrammen på billedet - og hvis jeg så trækker
rammen manuelt på billedet, forsvinder titellinien jo - og jeg har ikke
mulighed for at skrive 13x18 ?!! hmm...

Hilsen Palle

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 21:05

ahhhhh - nu virker det som det skal )) Tak