Andet multimedie
bentjuul 3670
Højfjeldssol til belysning af serigrafiram~
Fra : Chrille

Dato : 04-11-06 12:11

Måske OT? - Men hvor ellers?

Kan man bruge en højfjeldssol (bordmodel) til at belyse serigrafirammer?

Jeg vil gerne i gang med serigrafi som hobby. Så hvis der er nogle der
kender nogle gode sider med gode råd til hvordan man kommer i gang og ikke
mindst hvor man kan købe remedierne/værktjet.
Trods ihærdig søgen er det ikke lykkedes mig at finde noget på nettet.

Mvh.
Chrille

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-11-06 17:26

"Chrille"
> [...]
> mindst hvor man kan købe remedierne/værktjet.
> Trods ihærdig søgen er det ikke lykkedes mig at finde noget på nettet.

Serigrafi, er en simpel trykteknik, højfjeldssol, næh det ville jeg bestemt
ikke satse på - nogle highpower uv pærer, kan ikke koste alverden,
din lokale hobby artikkel butik har sikkert alt du skal bruge - dba har
sikkert også en del udstyr, men for guds skyld betal ikke got det gamle
skidt, et par flasker vi for et hobby setup, med lamper, rammer skrabere,
slanger og klemmer - Teknikken er så enkel at du finder serigrafister på
stortset hvert gadehjørne i Indien. En ramme noget emulsion en computer
udskrift og noget sol, i løbet af et par timer har de printet flerfarvet
visitkort,
til 1 øre stykket, med go' fortjeneste - Hvis du er ovre i store formater,
tekstiler etc. så blir det mere omfattende, men start i det små..,o))-max-

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 05-11-06 00:08

I meddelelse: 454c7561$0$13973$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev Chrille:
> Måske OT? - Men hvor ellers?

Nej det er sådan set OK

> Kan man bruge en højfjeldssol (bordmodel) til at belyse
> serigrafirammer?

Ja, men det kommer an på hvilken emulsion du bruger.

> Jeg vil gerne i gang med serigrafi som hobby. Så hvis der er nogle der
> kender nogle gode sider med gode råd til hvordan man kommer i gang og
> ikke mindst hvor man kan købe remedierne/værktjet.

Prøv dette link:
http://www.degulesider.dk/vbw/kategori/Serigrafi:%20Serigrafi,%20artikler%20for_00027167:00027168.html

> Trods ihærdig søgen er det ikke lykkedes mig at finde noget på nettet.

Keld Lergren Nielsen.
"Time flies like an arrow.
- Fruit flies like a banana."