Andet multimedie
bentjuul 3670
Flash
Fra : Hagar

Dato : 27-10-06 18:19

Hej i gruppen

Er der nogle danske sider der har med Flash at gøre, i stil med dette
http://www.phong.com/astro/arm/index.php ? Det gælder i øvrigt alt der er på
de sider, som jeg syntes er formidabelt.

Hagar

Fra : Ricko.

Dato : 28-10-06 15:58

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.phong.com/astro/arm/index.php ? Det gælder i øvrigt alt der er
> på de sider, som jeg syntes er formidabelt.

For fanden hvor er det godt lavet , intet mindre end utroligt ( i mine øjne)

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 16:47

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> For fanden hvor er det godt lavet , intet mindre end utroligt ( i mine
> øjne)

Hej

Jeg vil ikke være lyseslukker men det må være ret gammelt.
Hvis du skrev det for et par år siden, vil jeg være enig med dig, men ikke i
dag, kig på årstal af efekter på den her side
www.praystation.com
Der kan du også finde opskrifer på nogle af efekter, hvis du bare kommer lag
nok tilbage i kalender

Mange hilsner
Tomasz

Fra : Hagar

Dato : 28-10-06 21:42

> [...]
> www.praystation.com
> Der kan du også finde opskrifer på nogle af efekter, hvis du bare kommer

Det er helt rigtigt, det er gamle sider, jeg kan huske jeg så dem for første
gang for over 7 år siden, mener jeg det er, men det gør dem jo ikke mindre
flotte af den grund
Det er bare først nu jeg skal til at gå på kursus i Flash, og glæder mig, og
forventer ikke jeg kan det samme når kursus er slut, men jeg vil da arbejde
der hen ad.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 06:41

> [...]

> Det er bare først nu jeg skal til at gå på kursus i Flash, og glæder mig,
> og forventer ikke jeg kan det samme når kursus er slut, men jeg vil da

Hej

Ja, det er meget fed at arbejde i flash og man får rigtig meget glade af de
ting man skaber
Jeg håber at du kommer til at skabe minimum så flotte præstationer som den
her
http://microsites.audi.com/audir8/html/index.php?CampaignID=R8_microsite?AdvertiserID=brandportal_global?BannerID=R8_micro_link_com

Mange hilsner
Tomasz

Fra : Hagar

Dato : 29-10-06 11:57

> [...]
> de ting man skaber
> Jeg håber at du kommer til at skabe minimum så flotte præstationer som den

Jeg skal sende dig et link når jeg har lavet en side for
http://noblecars.com/

Hagar

Fra : C. Nielsen

Dato : 29-10-06 16:49

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev

Jeg har kigget på den foreslåede side og det ser rigtig spændende ud det
Joshua Davis laver, ved hjælp af vektor grafik og random algorithms
programmer, så vidt jeg kan forstå .
Er der nogen der kender til konkrete programmer der laver den slags ?

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 22:53

"C. Nielsen" <C.NielsenDKminusdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmer, så vidt jeg kan forstå .
> Er der nogen der kender til konkrete programmer der laver den slags ?

I den tid jeg har leget med flash har jeg kigget meget op til ham.
Det er et par år siden jeg har levet noget i flash fx det her
http://www.hyltan.dk/olsen_ure
De fleste ting kan du opnår med flash og actionscript. Det hjælper meget
hvis du kender en programmeringssprog i forvejen, fx C++ eller lignende.
Og vektorsteknik er din ven

Mange hilsner
Tomasz

Fra : C. Nielsen

Dato : 30-10-06 00:02

"TB" <tomasz_##¤%&_dbmail..dk> skrev>
> [...]
>
> De fleste ting kan du opnår med flash og actionscript. Det hjælper meget
> hvis du kender en programmeringssprog i forvejen, fx C++ eller lignende.

Jeg kender til vektorgrafik og teknik og har lavet en del illustrationer.
Senest en del af den kommende juleudsmykning til Københavns lufthavn.
Jeg kender ikke noget programerings sprog. Er der nogen der kender et godt
sted at starte med tutorials eller en god grundbog .
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 22:40

> [...]
> Jeg kender ikke noget programerings sprog. Er der nogen der kender et godt
> sted at starte med tutorials eller en god grundbog .

Hej Charlotte
Jeg synes selv det bedste er at tage kurser/uddannelse, fx nogle enkelte fag
på Niels Brock for programering (jeg har aldrig fundet noget med
actionscript men alt anden er lige så godt).
I sin tid statrtede jeg på KKA skole med flash. Jeg tror nok de har noget
hele tiden, måske mere udvidet (den gang var det flash 3).
Der har været nogle danske sider med tutorials, men de er lukket, om der
findes ændre.....
Jeg tror du får flere svar på
dk.edb.internet.webdesign.flash

Mange hilsner
Tomasz

Fra : C. Nielsen

Dato : 30-10-06 23:14

"TB" <tomasz_##¤%&_dbmail..dk> skrev
> [...]
> hele tiden, måske mere udvidet (den gang var det flash 3).
> Der har været nogle danske sider med tutorials, men de er lukket, om der

Tak for dit svar.
Det er ihvertilfald et sted at starte, og det kunne være rigtig spændende at
lære noget om, så jeg vil prøve at undersøge mulighederne.
Venlig hilsen
Charlotte