Andet multimedie
bentjuul 3670
Værkstøjet, der får voksne mænd til at græ~
Fra : enrico

Dato : 25-10-06 11:11

Værkstøjet, der får voksne mænd til at græde: Clipping Path /klippesti
i Photoshop.

Findes der en god tutorial på nettet. Jeg kan skabe, slette og flytte
ankerpunkter, men når det kommer til cirkler, buer olign. og man
tager fat de der jawerter, så går det altså helt galt for mig :)

-enrico

Fra : per christoffersen

Dato : 25-10-06 12:39

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ankerpunkter, men når det kommer til cirkler, buer olign. og man
> tager fat de der jawerter, så går det altså helt galt for mig :)

Jo, jeg har også grædt nogle tårer over den slags....
Den slags kurver hedder bezier-kurver og fungerer stor set ens i de fleste
tegneprogrammer (som bruger vektorgrafik).

Der er en del tutorials, men du kan jo prøve at starte her:
http://graphicssoft.about.com/od/glossary/l/blbezier.htm

Der er sikkert også noget på Adobes eget site under support.

/Per

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-10-06 20:13

"enrico" <enricoool@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ankerpunkter, men når det kommer til cirkler, buer olign. og man
> tager fat de der jawerter, så går det altså helt galt for mig :)

Prøv disse mov-filer, - jeg fik kun lyd ved at bruge Microsoft Mediaplayer,
men det er jo også OK

http://www.wz2k.co.uk/index.php?catID=4&mod=listdl

Fra : enrico

Dato : 30-10-06 23:08

Tak for linket Knud. Jeg kan desværre ikke afspille den tutorial i
Mediaplayer selvom jeg installerer de to codecs, der anbefales.

Jeg vil prøve på en anden maskine.

-enrico