Andet multimedie
bentjuul 3670
Tryksag
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 23:01

Jeg skal lave en tryksag (4 siders A4 folder i noget glat karton). Hvilket
program vil I anbefale at man bruger?
Jeg har brugt Adobe PhotoShop 7 en hel del, men har lagt mærke til, at
skrift ikke bliver særlig godt når det skal printes.
Jeg har også brugt Adobe Pagemaker 6 en lille smule, men jeg overvejede om
der var andre muligheder? Adobe InDesign 2 fx.?
Quark Express orker jeg ikke sætte mig ind i.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-10-06 23:18

On 2006-10-25 00:00:48 +0200, "Peter" <-> said:

> [...]
> Jeg har også brugt Adobe Pagemaker 6 en lille smule, men jeg overvejede
> om der var andre muligheder? Adobe InDesign 2 fx.?

Jeg vil kraftigt fraråde at fortsætte med at lave tryksager i
Photoshop, da det - som du har bemærket - ikke er godt til tekst. Hvis
du gemmer hele sagen som et billede vil teksten typisk ligge i 300 dpi,
og det er alt for lidt til at give skarp tekst.

Du skal derfor klart bruge InDesign til teksten, hvis du har adgang til
det program. Det er ikke så vigtigt hvilken version det er, hvis du
ikke har brug for de avancerede muligheder. Version 2 er ganske
udemærket.

Det er faktisk muligt at eksportere en PDF ud af de nyere
Photoshop-versioner og bevare tekst som vektordata, men det er altså
ikke den bedste løsning, så bruge endelig InDesign!

--
Mvh.
René

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 13:45

René Frej Nielsen wrote:
> Det er faktisk muligt at eksportere en PDF ud af de nyere
> Photoshop-versioner og bevare tekst som vektordata, men det er altså
> ikke den bedste løsning, så bruge endelig InDesign!

Tak for info! Jeg giver mig i kast med InDesign 2.

MVH Peter

Fra : Christian Paulsen

Dato : 30-10-06 00:40

Peter skrev:

> Tak for info! Jeg giver mig i kast med InDesign 2.
>
> MVH Peter

Du kan altså også bruge CS2. Den er mere overskuelig ift. ver. 2.
Go' fornøjelse!