Andet multimedie
bentjuul 3670
Konverter til .eps?
Fra : Johs32

Dato : 24-10-06 15:13

Jeg har et problem med at konvertere billeder til .eps så de bevarer
kvaliteten. Jeg har prøvet med både Photoshop CS2 og Illustrator CS 2 men
resultatet er meget dårligt. Det gælder både for .psd billeder og .jpeg.

Findes der et godt værktøj til at konvertere billeder til .eps så der ser
ordentlige ud?

Mvh
Johs

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-10-06 15:42

On Tue, 24 Oct 2006 16:13:16 +0200, "Johs32" <dfgdg@dsf.com> wrote:

>Jeg har et problem med at konvertere billeder til .eps så de bevarer
>kvaliteten. Jeg har prøvet med både Photoshop CS2 og Illustrator CS 2 men
>resultatet er meget dårligt. Det gælder både for .psd billeder og .jpeg.

Hvilket program ser du eps-filerne med. Og er du sikker på at det er eps-filen
du ser og ikke et lavopløst preview?

>Findes der et godt værktøj til at konvertere billeder til .eps så der ser
>ordentlige ud?

Ja - de 2 programer du bruger

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Johs32

Dato : 24-10-06 16:01

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilket program ser du eps-filerne med. Og er du sikker på at det er
> eps-filen
> du ser og ikke et lavopløst preview?

Det ser helt skidt ud når jeg åbner det i ghostview og der kommer også en
række fejl som dog forsvinder hvis man blot klikker løs.

Jeg inkludere dernæst .eps versionen i et .tex dokument og konvertere dette
til pdf. pdf filen ser jeg i adobe acrobat reader og der ser det heller ikke
for godt ud.

Det eneste sted hvor .eps versionen ser ok ud er i Illustrator, har endnu
ikke tjekket hvordan det ser ud når jeg udskriver.

Mvh
Johs

Fra : hcma

Dato : 25-10-06 09:37

"Johs32" <dfgdg@dsf.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det eneste sted hvor .eps versionen ser ok ud er i Illustrator, har endnu
> ikke tjekket hvordan det ser ud når jeg udskriver.

så er det nok fordi dit preview er sat til at vise i lav opløsning.
prøv at tage et print og se om det så ikke står helt skarpt der.
m v h
hcma