Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket DTP-program?
Fra : Kert Rats

Dato : 23-10-06 04:53

Jeg har arbejdet noget med PageMaker 7.0 på engelsk og jeg må sige, at jeg
ikke er synderlig begejstret for programmet:

Der er kun ét niveau for Fortryd.

Trækker man et element ud over skærmen, så drøner billedet af sted med
lynets hast.

Ligeledes rulleskakterne - de er alt for livlige!

Jeg savner en form for Vis Udskrift - eller en funktion, så man kan hurtigt
kan se, hvordan siderne kommer til at se ud i virkeligheden. Måske en form
for konvertering til pdf for kun den eller de to sider, man ser på skærmen.

Har I andre og bedre erfaringer med andre DTP-programmer?

Jeg lurer på at arbejde med MS Publisher version 2003. Nogen erfaringer med
det program?

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Stefan

Fra : RoJo

Dato : 23-10-06 14:22

On 23/10/06 5:52, in article g0X_g.1$H14.0@news.get2net.dk, "Kert Rats"
<stendod@gravklar.dk> wrote:

> [...]
>

> Har I andre og bedre erfaringer med andre DTP-programmer?
>
> Jeg lurer på at arbejde med MS Publisher version 2003. Nogen erfaringer med

Hej Stefan

Det klart bedste program er Adobe InDesign.
Er også det mest anvendte i branchen.

Mvh RoJo

Fra : Kert Rats

Dato : 23-10-06 19:07

"RoJo" <Geckodk@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
<SNIP>

> Hej Stefan
>
> Det klart bedste program er Adobe InDesign.
> Er også det mest anvendte i branchen.
>
> Mvh RoJo

Det er jeg også kommet frem til, bl.a. ved at drøfte sagen med mit trykkeris
grafiker.

Så skal jeg bare have fat i programmet - og det er jo ikke så svært, hvis
man bare ved hvordan og hvor. Og det ved jeg.

Venligst

Kert Rats
- snart lykkelig InDesign-ejer