Andet multimedie
bentjuul 3670
psb formatet i Photoshop
Fra : enrico

Dato : 23-10-06 00:08

Jeg har lavet en fotostitch af 100 billeder i Photoshop og gemt i psb
formatet, som er bergnet til store filer.

Billedet er 45x700 cm i 300 dpi og fylder 970 mb

Jeg vil have en mindre jpg kopi, og kan sagtens skalere biolledet ned
i størrelse, men jeg kan ikke gemme i jpg, Hvorfor ikke.

Billedet er i 8 bit, men jeg får kun mulighederne psb, tiff og
Photoshop RAW.

Jeg har også prøvet at gemme som tiff først og derefter kan jeg stadig
ikke gemme som jpg???

-enrico

Fra : Asboe

Dato : 23-10-06 07:05

enrico skrev i <o5unj2ld7bvg322n6jou2coeuh62ugfsdt@4ax.com>:

> [...]
>i størrelse, men jeg kan ikke gemme i jpg, Hvorfor ikke.
>
>Billedet er i 8 bit, men jeg får kun mulighederne psb, tiff og

Sakset fra Help i Photoshop CS2:

Dit billede er 5315 x 82677 pixel

"Saving large documents.
Photoshop supports documents up to 300,000 pixels in either dimension
and offers three file formats for saving documents with images having
more than 30,000 pixels in either dimension. Keep in mind that most
other applications, including older versions of Photoshop, cannot
handle files larger than 2 GB or images exceeding 30,000 pixels in
either dimension."

Så du skal skalere billedet ned under de 30.000 pixel, hvis du skal
gemme i jpeg.

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : enrico

Dato : 23-10-06 07:55

On Mon, 23 Oct 2006 08:05:26 +0200, Asboe <bo@eobsa.net> wrote:

> [...]
>either dimension."
>
>Så du skal skalere billedet ned under de 30.000 pixel, hvis du skal

Du har fuldstændig ret :)

Det næste trin havde også været, jeg skulle til at pløje manualen
igennem.

Da det er et langt billede (72.387 px i længden) er det jo over de
30.000. Når billedet kommer under de 30.000 går det fint.

Mange tak! Du har været en stor hjælp!

Hilsen enrico