Andet multimedie
bentjuul 3670
samme farver på print som skærm
Fra : askov

Dato : 20-10-06 20:42

Hey
jeg døjer en del med at farverne på mit udprint bliver meget gult i forhold
til min skærm. og det er rigtig meget der er tale om.
Er der en som kan hjælpe med at sætte det hele rigtig op.
jeg har en canon pixma 5000, bruger bla PS til billeder er ikke god til PS.
Jeg bruger også det indbyggede program i XP. Men ingen af delene giver et
godt resultat.

mvh
Kenneth

Fra : Tychsen

Dato : 26-10-06 21:14

askov skrev:
> [...]
> Jeg bruger også det indbyggede program i XP. Men ingen af delene giver et

Først skal du naturligvis bruge originalt blæk, eller blæk fra KMP
(tpi-danmark.dk). Det er det eneste jeg i hvert fald kan stå inden
for. Så skulle den fejlkilde være ryddet af vejen.

Dernæst skal du have kalibreret din printer/skærm. Men det kræver
ofte dyre løsninger, at opnå en ordenlig kalibrering. Så jeg
foretrækker, at du benytter de medfølgende farveprofiler til din
printer.

Du kan maile mig på mwtychsen ( a ) gmail.com - så skal jeg maile dig
en pdf-guide.