Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop spørgsmål om tekst....
Fra : Magnus

Dato : 16-10-06 14:17

1)
Hvordan kan det være at når jeg vælger en skrift og skriver den så er
bogstaverne ikke helt skarpe hverken på skærmen eller når de udskrives. Det
er somom lige de yderste par pixlers de ændre farve så overgangen til
baggrundsfarven ikke er så skarp.
Men det ser ikke så pænt ud når det printes ud hvordan laver jeg så pæne
tekster ovenpå billeder og andre baggrunde hvor teksten står helt klart og
tydeligt?

2)
Jeg skal på en hel række billeder skrive en tekst og der vil jeg gerne have
en baggrundsfarve bag teksten således at teksten f.eks. står i en blå kasse
for at fremhæve den på billedet.
Hvordan gør jeg det lettest således at jeg ikke skal sidde og lave en blå
kasse som jeg ligger ind bag teksten på hvert billed og hver gang skal
justere størrelsen på kassen for at den kan dække teksten?

/Magnus

Fra : Hagar

Dato : 16-10-06 17:11

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tekster ovenpå billeder og andre baggrunde hvor teksten står helt klart og

Når du har valgt dit tekstværktøj, så får du nogle muligheder øverst oppe
ved siden af hvor du vælger størrelse på skriften, der kan du vælge hvordan
kanterne skal være.

Hagar