Andet multimedie
bentjuul 3670
Redigerbar PDF hvordan gør man det?
Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-10-06 12:37

Har layoutet et visitkort med tekst og grafik i Photoshop, og min idé er at
lave det til en PDF.

Meningen er så at brugeren af kortet skal kunne redigere teksten i Acrobat
readeren. Dette har jeg hørt skulle være muligt.

Teksten skal altså være tekst/vektor, ikke grafik/bitmap.

Men hvordan gør jeg det?

Mvh. Stig

Fra : Martin Poll

Dato : 11-10-06 16:57

Hej Stig
Ja det kan du godt gøre med Acrobat. professional.
Lav PDF dokumentet i A4, med dine visitkort på.
Acrobat:
Brug select tool og lav de felet der skal kunne udfyldes af brugeren.
Navngiv felterne feks Navn. addresse , telefon e-mail. . Kopier felterne fra
det første visitkort til de andre visitkort. Så er det for brugeren kun
nødvendigt at skrive "på" det 1. visitkort, da felterne i resten af
visitkorten bliver udfyldt automatisk.
Hvis min forklaring ikke er godt nok , så spørg endelig.

Jeg har lavet et hurtig eksempel der kan hentes her.
www.martinpoll.dk/diverse/visit.pdf

Med venlig hilsen
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-10-06 19:36

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis min forklaring ikke er godt nok , så spørg endelig.
>
> Jeg har lavet et hurtig eksempel der kan hentes her.

Hej Martin

Super! Det er genialt at man kun skal skrive et sted og så ændrer alle
felter sig.

Mange tak for din hjælp!

Mvh. Stig

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-10-06 21:39

Stig Holmberg wrote:
> Super! Det er genialt at man kun skal skrive et sted og så ændrer alle
> felter sig.
> Mange tak for din hjælp!

Og du fangede godt, at det kun virker i Acrobat Professional - og ikke i
den gratis Acrobat Reader - ikke?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-10-06 23:27

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Nej, øv jeg har ikke prøvet at ændre i pdf-en med Acrobat Reader, men det
kan så måske ikke lade sig gøre?

Mvh. Stig

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-10-06 02:34

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Nå prøvede lige i Acrobat reader 7.05 DK, der virker det da fint

Mvh. Stig

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-10-06 11:14

> Nå prøvede lige i Acrobat reader 7.05 DK, der virker det da fint

Well, ja, du kan udfylde formularfelter og printe dem direkte fra
Reader. Men du kan ikke gemme de udfyldte visitkort i en ny PDF - det
var dét, jeg mente.

I den kommende Acrobat Reader 8.0 er det så vidt jeg ved blevet muligt
at gemme udfyldte formularer.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 15-10-06 12:33

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Ok, så forstår jeg hvad du mener, at man ikke kan gemme de udfyldte
visitkort betyder ikke så meget til mit konkrete formål, jeg er bare glad
for at muligheden er der for at lave det som PDF, det er til en kammerat der
har brug for at skifte adresse/tlf nr. ud ofte da han rejser mellem
forskellige forretningsdestinationer og hvis han skulle sidde og editere i
en photoshop fil eller lignende ville det aldrig gå godt.

Mvh. Stig