Andet multimedie
bentjuul 3670
CS2 suger livet ud af PC
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 11-10-06 06:08

Kan det passe, at InDesign skal bruge fem minutter med maskinens CPU-brug
helt oppe i det røde felt på at åbne et almindeligt tekst-dokument på en pc
med 1 GB ram og 2400 mhz?

Det går lidt hurtigere på vores yngre del af maskinparken, men så ringe er
den gamle datamat her da ikke . . .

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Peter T.

Dato : 11-10-06 08:59

3140 Bjørgheim udviste en rettidig omhu og skrev:

> Kan det passe, at InDesign skal bruge fem minutter med maskinens
> CPU-brug helt oppe i det røde felt på at åbne et almindeligt
> tekst-dokument på en pc med 1 GB ram og 2400 mhz?

Nej. På min pc med 1 GB ram og en 2.6 ghz intel tager det maks. 15-20
sekunder.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Peter T.

Dato : 11-10-06 09:01

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej. På min pc med 1 GB ram og en 2.6 ghz intel tager det maks. 15-20
> sekunder.

Og så er det altså et projekt med mange sider og mange illustrationer. :)

Fra : mj

Dato : 12-10-06 17:16

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc med 1 GB ram og 2400 mhz?
>
> Det går lidt hurtigere på vores yngre del af maskinparken, men så ringe er

Er det kun når du åbner et dokument eller er det hvergang du starter IDcs2

hva siger loading bar´en? siger der " initializing sing gaiji ..."

i så fald gå til programmer\fælles filer\adobe\sing\sing.dll
omdøb sing.dll til sing.old

også prøv at starte ID igen det skulle løse problemet

jeg har også det det virke selvom loading bar´en bare siger "initializing
plugins" og aldrig når til "sing gaiji" systemet.

Denne fix har så den bagside at du ikke kan bruge japanske og koreanske
special karakterer efterfølgende

mvh
morten

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 14-10-06 07:27

mj wrote:
> [...]

> hva siger loading bar´en? siger der " initializing sing gaiji ..."
>
> i så fald gå til programmer\fælles filer\adobe\sing\sing.dll

Det virkede med det samme. Tusind tak!

Hvad er forklaringen?

På mit arbejde kører den sing gaiji systemet uden problemer, hvad det så
ellers er, og det på langt mere brystsvage maskiner . . . men over citrix.
Hvad mangler jeg, når jeg kører uden sing gaiji?

--
¸.·´¯)

Fra : MJ

Dato : 16-10-06 13:24

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det virkede med det samme. Tusind tak!
>
> Hvad er forklaringen?

tjaa.? jeg har snakket med fyr jeg kender hos adobe us. og han måtte på det
tidpunkt indrømme det var en større intern debat om de egentlig kendte
årsagen.

prøvede i sommers at lave en test.

skulle rulle c2 ud på 50 nye 100% identiske maskiner.

de fik alle den samme remote install af xp samt update
herefter valgte jeg installere cs2 enkeltvis på hver .
....... nu sagde min logik at at enten virker alle eller også slet ingen....

..... men nej. 37 virkede og 13 gjorde ikke...

hvorfor.... tjaa ???
snakkede med fyren adobe ... fik at vide jeg skulle finde noget anden at
bruge min tid på men tydelig ironi i stemmen.

> På mit arbejde kører den sing gaiji systemet uden problemer, hvad det så
> ellers er, og det på langt mere brystsvage maskiner . . . men over citrix.
> Hvad mangler jeg, når jeg kører uden sing gaiji?

her er en kort forklaring af gaiji sytemet
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2436

umidelbart har jeg aldrig savnet det men nu går der også ret lang tid
imellen jeg laver noget på japansk

Mvh
MJ