Andet multimedie
bentjuul 3670
stiplet linie der følger markering
Fra : C. Nielsen

Dato : 04-10-06 11:14

Jeg har bikset med at lave en stiplet streg der automatisk følger en
markering i photoshop. Det samme som edit > stroke , der laver en kant rundt
om markeringen i en bestemt farve og tykkelse.
Jeg har læst hvordan jeg kan lave en pensel til at lave det stiplede med ved
at stille på spacing, men hvordan får jeg valgt den pensel inde i stroke
funktionen ? Måske er der en helt anden måde at gøre det på ?
Jeg har også illustrator til rådighed - var det bedre at løse opgaven i
illustrator ?

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Inger

Dato : 04-10-06 18:22

C. Nielsen skrev:
> [...]
> funktionen ? Måske er der en helt anden måde at gøre det på ?
> Jeg har også illustrator til rådighed - var det bedre at løse opgaven i

Det er nemmest i Illustrator. Når du har lavet din streg finder du
stroke paletten frem og vælger den tykkelse du vil have. Hvis ikke den
er fremme, skal du lige trykke på pilen i højre side af paletten og
vælge show options. Så kan du sætte hak i dashed og selv bestemme hvor
stor afstand du vil have mellem stregerne og hvor lange stregerne skal
være. Endelig kan du jo også vælge farve til din streg

Mvh. Inger

Fra : C. Nielsen

Dato : 05-10-06 08:31

"Inger" <nomail@me.com> skrev

> [...]
> du vil have mellem stregerne og hvor lange stregerne skal være. Endelig
> kan du jo også vælge farve til din streg

Tak for det gode råd. Det fungere jo helt perfekt.

Venlig hilsen
Charlotte