Andet multimedie
bentjuul 3670
Forslag til forbedring/rentegning af logo?
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 10:32

Så er der atter liv i Skottenborg Whiskylaug, så nu skal det vedtagne logo
pudses af. Laugets navn tilpasses formentlig også til bedre at dække
laugets påtænkte virke, men det er jo nemt at ændre senere.

http://www.towle.dk/Skottenborg%20logo.jpg

Bortset fra at jeg godt selv kan se, at der er et misforhold mellem de
forskellige stregtykkelser, er jeg ikke helt tilfreds - dels med tegningen
af vandtårnet og dels med logoet som sådan.

For at gøre vandtårnet mere appetitligt, skal det "professionaliseres"
lidt, men om der skal noget "bevel" på eller hvad, kan jeg ikke lige
gennemskue. Og så er den store gule flade på tårnet underligt tomt at se
på, men hvad gør jeg?

Tips og tricks modtages med åbne arme.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lindkold

Dato : 04-10-06 11:33

> [...]
> lidt, men om der skal noget "bevel" på eller hvad, kan jeg ikke lige
> gennemskue. Og så er den store gule flade på tårnet underligt tomt at se

Mht. den tårnet, ville jeg først lave et vindue mere (i højre side, med
samme afstand)
og rykke dem ned under frisen (eller hvad den hedder). Jeg ville gøre dem
ca. dobbelt
så store og prøve om ikke man kunne lave dybde i dem (f.x. med en gul karm i
vinduet).
De ville så fylde mere på den store gule flade og se mere naturlige ud.

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 12:33

On Wed, 4 Oct 2006 12:32:40 +0200, Lindkold wrote:

> [...]
> vinduet).
> De ville så fylde mere på den store gule flade og se mere naturlige ud.

Gode forslag, som jeg selvfølgelig vil lege lidt med. Rent grafisk kan
vandtårnet jo sagtens gøres flottere og mere harmonsik, men viborggenserne
ved jo godt hvordan deres gamle vandtårn ser ud, så der er grænser for den
kunstneriske frihed.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : C. Nielsen

Dato : 05-10-06 15:45

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk>

> [...]
> ved jo godt hvordan deres gamle vandtårn ser ud, så der er grænser for den
Logo'et kunne tegnes igen i vektorgrafik så det blev helt tydeligt i
faconen. Det er svært at se hvordan det er lavet. Der kunne lægges en
skyggefarve lidt til højre for midten og ud, der understregede at tårnet er
rundt.
Prøv at vælge en anden typografi, og gør den lidt mindre så der er lidt luft
til bogstaverne.
Det er lidt voldsom med de to sorte ringe, måske kunne i nøjes med en, eller
måske gøre den inderste tyndere.

Venlig hilsen
C. Nielsen