Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik og lydkort der kan tage Xbox
Fra : danish-analog

Dato : 01-10-06 06:33

Kære gruppe,

håber ikke det er OT, men jeg er en far der prøver at spare plads på min
søns værelse. Så i stedet for at bruge et fjernsyn som monitor for hans Xbox
vil jeg høre om det er muligt at tilsutte den til computeren med et særligt
grafik- og lydkort.

De stik der sidder for enden af Xbox kablet er nogle 3 phono-plugs (rød,
hvid gul) til både billede og lyd. Jeg har en omskifter til scartstik, men
det bruger man vidst slet ikke i computersammenhæng?

På forhånd tak.

Ole

Fra : LarsJ

Dato : 01-10-06 10:12

danish-analog skrev:
> [...]
> hvid gul) til både billede og lyd. Jeg har en omskifter til scartstik, men
> det bruger man vidst slet ikke i computersammenhæng?

Du skal bruge et video-in stik (s-video) - og sådan er der som regel på
et tv-kort - så du kan sende et TV-signal gennem computeren. Nogle
eksterne tv-kort har VGA-tilslutning så man kan tænde og bruge monitoren
uden at tænde computeren.
fx. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=63294

Alternativt kan du købe en monitor med indbygget TV-tuner

Lars

Fra : danish-analog

Dato : 01-10-06 11:27

Tak.