Andet multimedie
bentjuul 3670
Perlemors-farve i PS - hvordan...?
Fra : Lindkold

Dato : 27-09-06 16:13

Hej NG,

Jeg vil prøve at lave et baggrundbillede der fremstår som perlemor,
dvs. en hvid/sølv farve med lidt (høj)glans i.

Hvordan laves det i PS (CS2)? Nogen forslag eller links til tutorials?

- og hvad hedder perlemor egentlig på engelsk? (til en google-søgning)

På forhånd tak...

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Lindkold

Dato : 27-09-06 16:35

> - og hvad hedder perlemor egentlig på engelsk? (til en google-søgning)

DK: perlemor
UK: mother of pearl - (og det må vist siges at være direkte oversat

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-09-06 18:57

<http://www.adobe.com/cfusion/search/index.cfm?loc=en_us&term=pearl>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lindkold

Dato : 29-09-06 01:47

> <http://www.adobe.com/cfusion/search/index.cfm?loc=en_us&term=pearl>.
>
> --

Tak - havde egentlig ikke tænkt på at der også fandtes et Photoshop Exchange
forum - det skal da bruges mere fremover.
Desværre var det mest perlemors-effekt på tekst og ikke som en decideret
baggrund som er det jeg leder efter....Bummer...

Men tak for linket.

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-09-06 12:00

Lindkold skrev:

> Desværre var det mest perlemors-effekt på tekst og ikke som en
> decideret baggrund som er det jeg leder efter....Bummer...

Kan du ikke lure af, hvordan de har lavet det på teksten og så bruge
den effekt på en baggrund? Jeg kan forestille mig, at perlemor skal
laves på nogenlunde samme måde som guld og sølv. Det er snarere det
der spejler sig i det, som giver effekten, frem for farverne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lindkold

Dato : 30-09-06 20:20

> [...]
> laves på nogenlunde samme måde som guld og sølv. Det er snarere det
> der spejler sig i det, som giver effekten, frem for farverne.

jo, tror lige jeg skal give det en chance...det må jo komme an på en prøve.

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : gitte

Dato : 29-09-06 07:16

> Jeg vil prøve at lave et baggrundbillede der fremstår som perlemor,
> dvs. en hvid/sølv farve med lidt (høj)glans i.
>
> Hvordan laves det i PS (CS2)? Nogen forslag eller links til tutorials?

http://www.pagecurve.com/tutorial.php?id=30_0_1_0

Kan denne bruges ?

gitte
http://flexit-design.dk

Fra : Lindkold

Dato : 29-09-06 10:39

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.pagecurve.com/tutorial.php?id=30_0_1_0
>
> Kan denne bruges ?
>
> gitte
> http://flexit-design.dk

naaaj...syntes ikke rigtig der er den rigtige glans og effekt...Men tak for
det.

Lindkold
--
www.lindkold.dk