Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator
Fra : Hagar

Dato : 25-09-06 13:56

Hej

Jeg er i øjeblikket på kursus i Illustrator, og sad og lavede lidt af de
opgaver der fulgte med. En af opgaverne går igen, med nogle enkelte dele, i
en anden opgave, så i stedet for at tegne en lille del op igen, kunne man så
ikke gemme den "sti/path" man har brugt på den første opgave, og så hente
den ind igen i den anden opgave, og gerne på et tidspunkt hvor det passer
mig, og ikke i starten ?

Hagar

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-09-06 16:21

Hagar skrev:
> [...]
> den ind igen i den anden opgave, og gerne på et tidspunkt hvor det passer

Sådan lige fra hoften: kan du ikke bare trække den fra det ene dokument
til det andet?

--
Kurt Lund

Fra : Hagar

Dato : 25-09-06 17:57

> Sådan lige fra hoften: kan du ikke bare trække den fra det ene dokument
> til det andet?
>
> --
> Kurt Lund

Tak for svaret, så må jeg jo bare leve med det, at det ikke kan lade sig
gøre

Hagar

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-09-06 19:22

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Tak for svaret, så må jeg jo bare leve med det, at det ikke kan lade sig
>gøre

Er der ikke en "Import" funktion i fil-menuen?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Hagar

Dato : 25-09-06 21:30

> Er der ikke en "Import" funktion i fil-menuen?
>
> --
> Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
> Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Nej, det er der ikke, og det undre mig noget, men der er en "place"
funktion. Hvis jeg har gemt en sti, og vil hente den ind med "place", så kan
jeg ikke arbejde med den efterfølgende. Der kommer hele siden ind, med et
kæmpe kryds over, på nær over den "sti" jeg har lavet, og det er det.

Hagar

Fra : per christoffersen

Dato : 26-09-06 08:37

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hente den ind igen i den anden opgave, og gerne på et tidspunkt hvor det

Du kan bruge Copy/Paste fra det ene dokument til det andet.
Hvis ikke det vrker, så er der nok noget galt i installationen.

Men selvom det er en hurtig genvej, er der nu god grund til at gennemgå
tegnedelen igen, hvis det er første gang du er i lag med Illustrator. Rutine
i de mest gængse tegneværktøjer er noget der for alvor kan sætte
produktiviteten op senere.

/Per

Fra : Hagar

Dato : 29-09-06 16:16

Nu er jeg nået til 3D delen, og er forundret.

Jeg ville forsøge mig med at lave et logo i 3D til nogle gode venner jeg
har, til det skal jeg så bruge et tandhjul med 36 tænder. Det er så så ikke
det store problem at få det tegnet op, men at få det i 3D, tak skal i have
for en tid det tager. Nu er det jo ikke den mest komplekse tegning jeg har
lavet, og maskinen jeg sidder ved på kursus stedet, det er en 1.7 Mhx med
512 Mb RAM, ved det ikke er meget, men jeg har så prøvet samme tegning på en
maskine der er dobbelt op i begge katagorier, RAM og CPU, men det tager
stadig uhyre lang tid.
Jeg hat så galt oplevet på kursus stedet at maskinen er rendt tør for RAM
med en anden sag jeg "legede" med.

Med tankerne flyvende tilbage til de gode gamle DOS tider, der havde jeg et
3D tegneprogram der hed 3D Studio R4, forgængeren for det som kom til at
hedder 3D studio Max, i det kunne jeg lave sager der var langt mere
komplekse end det jeg laver i Illustrator, men alligevel få det renderet
hurtigere, og det på en maskine der havde 64 Mb RAM og en 33 Mhz CPU.

Hvad er det der gør det SÅ tungt at lave 3D i Illustrator, for den 3D del
der er i illustrator, den er jo ikke nær så åndetagende som i de rigtige 3D
programmer

Hagar

Fra : Inger

Dato : 30-09-06 15:47

Hagar skrev:
> Nu er jeg nået til 3D delen, og er forundret.
[snip]
> [...]
> der er i illustrator, den er jo ikke nær så åndetagende som i de rigtige 3D

At det er vektorgrafik? Din computer skal jeg lave et ikke lille
regnestykke for hvert eneste punkt den tegner...

Bare et skud...

Mvh. Inger