Andet multimedie
bentjuul 3670
Enkelt program til at lave diagrammer og g~
Fra : mortenkjems@gmail.co~

Dato : 19-09-06 11:36

Man skulle ikke tro at det var svært at finde et program der kan
lave nogenlunde flotte diagrammer og grafer. Men jo det er
faktisk ikke så let.

Først havde jeg tænkt mig at bruge diagram funktionen i word, men
den er for ufleksibel. Den regner eksempelvis i cm og ikke i
pixels og det gør det svært at styre størrelsen. Derudover kan
man ikke eksportere diagrammer uden at de bliver slørede.

Efter nogen søgen fandt jeg et ret lækkert og enkelt værktøj på
nettet. Create a Graph hedder værktøjet og det kan anbefales til
at lave simple diagrammer. Problemet er bare at alle diagrammer
som deafault er 600 pixels i bredden og det kan ikke ændres. Det
mangler også en del funktionalitet.
oghttp://nces.ed.gov/nceskids/createagraph/

Adobes Illustrator har jeg også kigget på, men diagram funktionen
er for ringe og mangler basale funtioner.

Det jeg gerne vil opnå er egentlig ikke så meget prøv at se på
disse eksempler for at få et billede af hvad jeg ønsker.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gigabyte-7600gt_7.
html

http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/titan-amanda-tec
_10.html

Altså et simpelt værktøj til at lave vandrette "bars" diagrammer.

Nogen forslag?

Fra : Studio Smalbro

Dato : 19-09-06 21:37

kan du ikke bare bruge Excel ?

Kh
Bjørn

Fra : mortenkjems@gmail.co~

Dato : 26-09-06 11:19

Jo Excel er helt fint og dækker mine behov. Men der er ingen måde at
eksportere billedfilerne fra excel. De kan godt gemmes som en grim og
mudret gif-fil, men der er ingen kontrol over størrelse og mange andre
ting.