Formatering med SQL eller i kode
Fra : Mathias

Dato : 29-11-06 18:33

Jeg har følgende tre tabeller (Microsoft SQL Server):

DatoTabel
ID   Dato
1   07-07-2006
2   04-08-2006
3   08-09-2006
4   06-10-2006

NavneTabel
ID   Navn
1   Anders
2   Bent
3   Christian

DataTabel
Dato_ID   Navn_ID   Vaerdi
1      1      11
1      2      21
1      3      31
2      1      12
2      2      22
2      3      32
3      1      13
3      2      23
3      3      33
4      1       14
4      2      24
4      3      34

Jeg vil gerne udtrække data for de seneste tre datoer og vise det som
følgende:

Navn      06-10-2006   08-09-2006   04-08-2006
Anders      14      13      12
Bent      24      23      22
Christian   34      33      32

Jeg er tvivl om man kan/skal foretage formateringen i SQL eller
formatere det i kode. Faktisk kan jeg ikke lige overskue om det er
muligt at formatere til det ønskede med SQL?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-06 19:29

Mathias wrote:
> [...]
> NavneTabel
> DataTabel
>
> Jeg vil gerne udtrække data for de seneste tre datoer og vise det som

Version?

MSSQL 2005
http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/3516331

MSSQL 2000 - hmm - not easy