String længde i mssql
Fra : craZZter

Dato : 06-11-06 10:21

Hej NG!

Jeg har brug for at tælle antallet af karakterer i en streng i en MSSQL
database. Jeg er ikke just på hjemmebane i MSSQL og kan ikke umiddelbart
google mig frem til noget fornuftigt.

I bund og grund skal jeg blot SELECT'e alle strenge der består af mere
end 8 karakterer.

PFT
/Michael

Fra : craZZter

Dato : 06-11-06 10:28

Hej igen NG!

Nå, én løsning kan være at benytte datalength() funktionen men er der
andre løsninger (lige så meget af nysgerrighed )

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 10:32

craZZter skrev:

> Nå, én løsning kan være at benytte datalength() funktionen men
> er der andre løsninger (lige så meget af nysgerrighed )

Brug Len(felt)

SELECT strfelt
FROM tabel
WHERE Len(strfelt) > 8
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : craZZter

Dato : 06-11-06 10:36

Mange tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 10:40

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Brug Len(felt)

PS: Hvis du vil have et hurtigt overblik over tilgængelige
funktioner i MSSQL, kan du finde String Functions i Query Analyzer
(v. 2000) eller Management Studio (v. 2005).

I Query Analyzer er der på øverste niveau i Object Browser (F8) en
mappe der hedder "Common Objects" - herunder finder man bl.a.
"String Functions".

I SQL Server Management Studio er funktionsoversigten rykket ind
sammen med databasen:

Databasenavn => Programmability => Functions => System Functions =>
String Functions

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 10:41

craZZter skrev:

> Mange tak

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen