Max. antal mail på smtp.tele2.dk
Fra : Erik Hansen

Dato : 15-10-06 09:28

Hejsa.

Er der nogen som ved hvad det maksimale antal mail man må sende ud
inden ens IP nr. bliver blokeret når man anvender SMTP.TELE2.DK.

Jeg oplevede igår problemer da jeg har en maillingliste på 37000
modtager. Og den er hel legal det er ikke SPAM.

Jeg tænker der må være en grænse med et antal i timen eller sådan
noget.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 15-10-06 13:31

On Sun, 15 Oct 2006 10:28:08 +0200, Erik Hansen
<nej_tak_spam00@mail.dk> wrote:

> [...]
>modtager. Og den er hel legal det er ikke SPAM.
>
>Jeg tænker der må være en grænse med et antal i timen eller sådan
37.000 email modtagere ??

Tja, jeg ville også som ISP havde sat et filter op der stoppede en
sådan mailtrafik.

Tror du bør overveje en kommerciel løsning, du belaster trods alt
deres mailserver en del og det kan også være derfor de har sat en prop
i stikket...hvis de har gjort dette ??

Fra : Erik Hansen

Dato : 15-10-06 15:46

On Sun, 15 Oct 2006 14:30:32 +0200, Easy Webhost - www.easywebhost.org
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> wrote:

>Tja, jeg ville også som ISP havde sat et filter op der stoppede en
>sådan mailtrafik.

Nu er jeg ikke blevet stoppet pga. jeg har prøvet at sende alle disse
mail, det er udbyderens standard politik. Det kan godt være det giver
en masse trafik, men jeg har fri trafik på min ADSL så det kan jeg
ikke se er nogen hindring.

Jeg har hørt at 50 mails tidligere har været max tilladt, men det er
det ikke. Jeg har prøvet at sende 1000 i rap på ca. 20 min, og det
kunne jeg godt. Da jeg igen prøvede efter 1 time at sende 100 mere, så
kunne jeg ikke sende. Så det er mere end 50, men hvad det er ved jeg
ikke. Deres søndags support/kundeservice kan ikke svare på det.

>Tror du bør overveje en kommerciel løsning, du belaster trods alt
>deres mailserver en del og det kan også være derfor de har sat en prop
>i stikket...hvis de har gjort dette ??

Ja nu har jeg jo netop købt noget maillist software fordi jeg var træt
at at skulle bruge BCC. Men det kan jeg jo ikke bruge når nu denne
spærring er på. Hvis bare port 25 var ånen så var der ingen problemer.
Så nu bruger jeg BCC igen.

Men jeg har tænkt på, er det ikke et brud på ytringsfriheden når man
spærre port 25 og sætter en begrænsning på det alternativ man
anbefaler.
Jeg har et budskab som jeg vil af med, og modtageren vil gerne have
det, men jeg kan ikke sende det fordi min udbyder spærre. Det kan godt
være jeg skal over i jura gruppe med dette.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-10-06 19:52

Erik Hansen wrote:
> Jeg har et budskab som jeg vil af med, og modtageren vil gerne have
> det, men jeg kan ikke sende det fordi min udbyder spærre. Det kan godt
> være jeg skal over i jura gruppe med dette.

Ytringsfriheden er en ret du har. Der er derimod ikke en pligt for
andre til at viderebringe dine ytringer. Aviser må eksempelvis gerne
undlade at bringe indsendte læserbreve.

Hvad din udbyder spærrer for er en aftaleretlig sag mellem dig og
udbyderen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : John Doe

Dato : 16-10-06 19:36

Erik Hansen wrote:
> Ja nu har jeg jo netop købt noget maillist software
> fordi jeg var træt at at skulle bruge BCC. Men
> det kan jeg jo ikke bruge når nu denne spærring er
> på. Hvis bare port 25 var ånen så var der ingen problemer.

Dit problem løser du nemt ved at købe en erhvervs ADSL hos Tele2.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-10-06 13:45

> Er der nogen som ved hvad det maksimale antal mail man må sende ud
> inden ens IP nr. bliver blokeret når man anvender SMTP.TELE2.DK

Du er svaret i tele2.adsl.teknik

--
Michael

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-10-06 09:50

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Du er svaret i tele2.adsl.teknik

og svaret er en hemlighed for resten

Fra : Erik Hansen

Dato : 16-10-06 18:56

On Mon, 16 Oct 2006 10:49:52 +0200, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

>og svaret er en hemlighed for resten

Når det kan jeg ikke se hvorfor det skal være hemmeligt, men hvis det
ikke kan oplyses er der jo ikke andet for end at bare prøve sig frem
og se hvornår man overskider sin kvote.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Madsen58

Dato : 16-10-06 21:12

Erik Hansen wrote:

> Når det kan jeg ikke se hvorfor det skal være hemmeligt, men hvis det
> ikke kan oplyses er der jo ikke andet for end at bare prøve sig frem
> og se hvornår man overskider sin kvote.

"Hemmeligt" for andre end tele2 kunder da tele2.adsl.teknik er en intern
nyheds gruppe.
Dit problem kan løses ved at skift ISP til Cybercity, da de ikke spærrer for
port 25 så du kan have egen mail server.

--
Hilsen Madsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-10-06 12:34

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Dit problem kan løses ved at skift ISP til Cybercity, da de ikke spærrer
> for port 25 så du kan have egen mail server.

mææ man kan da godt køre en smtp server udenom port 25 - eller via en
smarthost kan man ikke?

Fra : Madsen58

Dato : 17-10-06 13:49

Flemming Lynggaard wrote:
> "Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message

> mææ man kan da godt køre en smtp server udenom port 25 - eller via en
> smarthost kan man ikke?

Jo men det kan give de nævnte problemer plus et par mere, f eks filtrere der
ser om afsender adresse passer med den smtp server man sender fra.
--
Hilsen Madsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 18-10-06 08:27

> Jo men det kan give de nævnte problemer plus et par mere, f eks filtrere
> der ser om afsender adresse passer med den smtp server man sender fra.

Du sender vel fra dit eget domain?

Fra : Madsen58

Dato : 18-10-06 10:24

Flemming Lynggaard wrote:
> "Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message

> Du sender vel fra dit eget domain?
Kommer an på om du mener ISP domain, for det gør jeg ikke.Anvender den smtp
server der tilhøre den enkelte e-mail adresse.
Fordi jeg fik problemer da jeg anvendte min ISP's smtp og anvendte mail
adresser som afsender som ikke tilhørte min ISP.( fik en del mail retur)

Men hvad gør du hvis du anvender smarthost?
Hvilke andre mail server køre på andre porte end port 25?

--
Hilsen Madsen