CC og ekstra accespoint
Fra : Basil

Dato : 04-10-06 16:19

Hej.

Jeg har denne:
http://www.usr-emea.com/products/p-wireless-product.asp?prod=net-5461a&page=specs&loc=emea

Hvordan sætter jeg den op, så min pc kan se ip 10.0.0.1 (CC's router)?
Lige nu virker det, men jeg har DHCP kørende på begge dele, hvilket er
upraktisk, og jeg vil godt kunne komme i kontakt med router via telnet.
Geografisk er router i kælder, og accesspoint på 1. sal, og sætter jeg
en computer i switch i kælderen, kan jeg f.eks. ikke komme i kontakt
med de delte drev på den anden side af accesspoint.
Hvordan konfigureres de 2 ting?
Jeg vil helst undgå at skulle rode i CC's Zyxel router, hvis det er
muligt.
Kai

Fra : Henrik Larsson

Dato : 04-10-06 22:25

> Hvordan sætter jeg den op, så min pc kan se ip 10.0.0.1 (CC's router)?

Kablet fra CC routeren sætter du i LAN porten i USR routeren. Der skal altså
ikke er noget stik i WAN porten på den. Herefter disabler du DHCP serveren i
USR routeren.

På den måde virker den som et access point og switch i stedet for en router.

Mvh Henrik

Fra : Basil

Dato : 05-10-06 05:32

Henrik Larsson tastede følgende:

> [...]
> USR routeren.
>
> På den måde virker den som et access point og switch i stedet for en router.

Det er for simpelt
Jeg vil lige tjekke om det bare er det, når jeg kommer hjem.
Tak for det.
Kai

Fra : Basil

Dato : 10-10-06 13:16

Basil forklarede den 05-10-2006:
> Henrik Larsson tastede følgende:

> Det er for simpelt
> Jeg vil lige tjekke om det bare er det, når jeg kommer hjem.
> Tak for det.
> Kai

Det virker bare perfekt.
Nu kan jeg også reboote den elendige router, hver gang den den ikke vil
du, uden at lette røven.
Mange tak for hjælpen.
Kai