Cybercity og 650R-31 routeren...
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 13-09-06 16:14

Jeg har i et års tid haft en 2mbit forbindelse hos CC, og har tit oplevet at
routeren tilsyneladende taber forbindelsen og jeg derfor er nødt til at tage
strømmen fra og sætte den til før det virker igen. Det sker tilsyneladende
hyppigst når jeg downloader f.eks. med Newsleecher.

Igår opgraderede jeg så til 8mbit forbindelsen, hvilket til min overraskelse
skete nærmest øjeblikkeligt. Problemet er så at når jeg nu downloader
eksempelvis med Newsleecher, så ryger forbindelsen nærmes med det samme, og
når jeg så får det op og køre igen så går der også kun to minutter før det
sker igen. Derfor fristes jeg til at tro, at sådan en Zyxel 650R ikke er
bygget til så hurtige forbindelser, jeg har også prøvet at opgradere til
nyeste firmware fra CC men uden resultat.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre i denne situation? Skal
jeg selv købe mig et PPPoA modem, hvis ja, hvilket?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Mvh Morten

Fra : Kevin Simpson

Dato : 13-09-06 18:26

Har du sat routeren til plug and play eller uden?

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 13-09-06 18:32

> Har du sat routeren til plug and play eller uden?

Når jeg kigger under Advanced setup -> UPnP så er det slået fra, og
ligeledes den option der tillader brugere at ændre i konfigurationen gennem
UPnP.

Skal det slås til eller hvordan?

/morten

Fra : jakob

Dato : 03-10-06 18:56

Jeg har det samme problem efter at jeg har opgraderet til 8 Mbit. jeg
falder af hvert 3 min. Er der nogen der har en løsning på problemet?

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 04-10-06 11:11

Jeg endte med selv at købe en ny router, en Linksys AG241 og nu kører det
som det skal...

/morten