CPH-Metronet på WAG54G v2
Fra : Flemming

Dato : 13-09-06 13:32

Hej alle.

Jeg ville høre om nogen havde erfaringer m Cph-Metronet over en
WAG354G wifi router?

Jeg har bestilt en 24 mbit linje, men den kører langt under halvdelen
af hvad man kunne forvente. Support siger at det er min router, som de
ikke yder support på, og hvis jeg vil have en tekniker ud kommer det
til at koste hvis det ikke er linjen det er galt med. Derfor siger de
jeg skal skaffe den router de yder support på (D-Link DSL-300T). Og at
efter hvad de kan se er der ikke noget galt med ledningerne.

Jeg synes det er sært at der skulle være noget galt med routeren, da
den er spritny og den første dag kørte den "rigtigt", altså
væsentligt hurtigere.

Nogen erfaringer?

BH Flemming

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-06 13:52

Flemming skrev:

> Jeg ville høre om nogen havde erfaringer m Cph-Metronet over en
> WAG354G wifi router?

Jeg har ikke. Men har du sikret dit trådløse net så det ikke er
andre der bruger kapaciteten?

> Jeg synes det er sært at der skulle være noget galt med
> routeren, da den er spritny og den første dag kørte den
> "rigtigt", altså væsentligt hurtigere.

Det var måske før de andre fandt den?

--
Bertel

Fra : Flemming

Dato : 13-09-06 14:11

He, ja det kunne ligne dem. Men jeg har sikkerhed på linjen, og kan i
øvrigt se om der er andre på den, og jeg er den eneste.

Men tak for idéen.

Fra : Flemming

Dato : 13-09-06 15:11

Ellers nogen der har erfaringer med Linksys'en? Jeg ved der er mange
der bruger den istedet for D-Lin'en.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-09-06 17:42

On 13 Sep 2006 07:11:20 -0700, "Flemming" <nulsum@gmail.com> wrote:

> Jeg ved der er mange der bruger den istedet for D-Lin'en.

Hvor ved du de fra?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Flemming

Dato : 14-09-06 11:15

Nå, ja, mange og mange, men har i hvert fald læst 3 forskellige posts
på tilfældige forums, hvor de siger at de vil foretrække en
integreret løsning, frem for 1 kasse til model og 1 kasse til wifi.

Er der nogen der evt ligger inde med et d-link de enten vil låne ud
eller sælge brugt?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-09-06 12:11

On 14 Sep 2006 03:15:25 -0700, "Flemming" <nulsum@gmail.com> wrote:

> Nå, ja, mange og mange, men har i hvert fald læst 3 forskellige posts
> på tilfældige forums, hvor de siger at de vil foretrække en
> integreret løsning, frem for 1 kasse til model og 1 kasse til wifi.

Der kan jo være ganske meget forskel på at foretrække en bestemt
løsningsmodel og faktisk at have en der virker...

Jeg spørger, fordi ADSL ikke 'bare' er ADSL. Der kan være masser af
problemer med udstyr der skal konfigureres 'sært' for at komme til at
virke, eller simpelthen ikke kan bringes til at virke sammen.

Hvis det fx kræver en lidt anderledes profil på DSLAM'en at få noget
bestemt udstyr til at virke, så kan man opleve at det virker med én
udbyder, men ikke med en anden. Og Fullrate siger så, at de ikke vil
supportere andet end det de selv har testet. (Det er vel fair nok, når
man ser på prisen).

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-06 15:34

"Flemming" <nulsum@gmail.com> wrote in message

Du kan jo prøve uden routeren, virker det det nær de 24Mbit så har du jo
svaret at din router ikke er hurtig nok... og mener heller ikke den router
kan route 20Mbit